مقاله ای درباره نحوه کارکرد چاپ انتقال حرارتی تهیه شده و برای شارژ کارتریج وارد شوید

کارکرد چاپ انتقال حرارتی چگونه است

یکی از سیستم های چاپی که مورد استقبال فراوان قرار گرفته است چاپ انتقال حرارتی می باشد که کار کردن آن به این گونه است که بر روی سطح مورد نظر ذوب انجام می گیرد که معمولاً برای برطرف کردن و بارکد ها با کیفیت بالا از چاپ انتقال حرارتی استفاده می کنند.

در ادامه شما را با فرایند چاپ انتقال حرارتی آشنا می کنیم.

نگهدارنده ریبون

توجه داشته باشید که زمانی که پرینتر حرارتی در حال کار می باشد عملکرد اصلی نگهدارنده ریبون دارد که ریبون را معمولاً در جای خود نگه می دارد چرا که رول ها معمولا در اطراف از سایر فایبر برد قرار دارد و این رول ها به صورت کامل در داخل محافظ ریبون قرار می گیرند معمولاً این نگهدارنده را در جلوی نگهدارنده لیبل تعبیه شده اند که هم نگهدارنده ریبون و هم نگهدارنده لیبل با حرکت رول هدایت گر معمولاً در زیر هد پرینتر حرارتی قرار می گیرند.

نگهدارنده لیبل

در نظر داشته باشید که ریبون بعد از اینکه در زیر پرینتر حرارتی قرار گرفت باید بیرون کشیده شود را به صورت اتوماتیک به رول جمع کننده انتقال داده شود که این رو جمع کننده با معمولا در جهت مخالف می چرخد تا بتواند ریبون مصرف شده را پس از مصرف جمع کند.
امکان دفع ریبون استفاده شده توسط رول جمع کننده ریبون فراهم می شود.

سنسور ریبون

یکی از اجزای مهم و اصلی در دستگاه انتقال حرارتی سنسور ریبون می باشد که در صورتی که ریبون در داخل انتقال حرارت وجود داشته باشد می‌تواند آن را تشخیص دهد پس از به پایان رسیدن رول ریبون نیز ان را تشخیص داده و بلافاصله به کامپیوتر ذخیره پرینتر اعلام می‌کند تا بلافاصله ریبون جدید در دستگاه قرار داده شود البته در نظر داشته باشید که تمامی پرینتر های انتقال حرارتی سنسور ریبون وجود ندارد و معمولاً از سنسور تشخیص هسته ای استفاده می کنند که تشخیص هسته ای نیز می توانند به پایان رسیدن ریبون را تشخیص دهند و به کامپیوتر داخلی دستگاه چاپ انتقال حرارتی اعلام کند توجه داشته باشید که تشخیص انتهای ریبون قبل از اینکه به هد چاپ حرارتی برسد باید به کامپیوتر داخلی پرینتر گزارش شود چرا که برای محافظت از هد چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است.

سنسور اتمام هسته

معمولاً سنسور اتمام هسته به این خاطر در دستگاه انتقال حرارتی تعبیه شده است که در زمانی که نگهدارنده ریون حرکت نداشته باشد آن را باید تشخیص دهد و این توسط فیلم انتهای رول ریبون و هم‌چنین چسبندگی به فیبر بورد که به طور آزادانه متصل است کار می کند و زمانی که ریبون به انتهای رول برسد باعث می شود تا حرکت چرخشی یکنواختی ایجاد شده که نگران تریبون بدون حرکت می ماند وظیفه سنسور اتمام هسته عدم حرکت نگهدارنده ریبون می باشد که باید بلافاصله به رایانه داخلی پرینتر حرارتی گزارش دهند و در این صورت چاپ متوقف می شود.

هد چاپ حرارتی

یکی از مهم ترین قسمت دستگاه پرینتر انتقال حرارتی معمولاً هد چاپ حرارتی می باشد که وظیفه فرستادن عناصر گرمایشی گرما از طریق ریبون برروی بستر را بر عهده دارد که با فشار فرآیند چاپ و معمولاً با منتقل کردن جوهر ذوب شده انجام خواهد داد.

غلطک

در دستگاه چاپ انتقال حرارت معمولاً زیر حد چاپ حرارتی یک نوع غلطک ثابت قرار دارد که معمولاً چند منظوره می باشد وظیفه حرکت این غلتک بر عهده یک موتور کوچک می‌باشد که در هنگام چاپ لیبل و برچسب ها هدایت می کند و به زیر هد حرارتی انتقال می دهد معمولاً این قطعه برای کمک به ریبون و همچنین برچسب در پرینترهای حرارتی تعبیه شده است.

لایه های برچسب

توجه داشته باشید که هر لیبل چسب حرارتی معمولاً دارای ۴ لایه می باشد که لایه اول را استر و لایه دوم را بستر و لایه سوم را چسب و لایه آخر را پوشش رویی می گویند.

استر معمولاً مواد کاغذی می باشند که از روکش سیلیکونی استفاده می شود توجه داشته باشید که وظیفه استر محافظت از لایه چسب در قبل و پس از چاپ می باشد و آستر پس از اینکه مراحل چاپ به پایان رسید معمولاً به صورت کامل برداشته می شود.

معمولاً بین ماده چاپی و چسبیده به ماده چاپی لایه پیوندی از چسب قرار می گیرد که باید در هنگام چسب با توجه به مورد چاپی خود دقت داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هشت =