یونیت درام کارتریج چیست؟

 

واحد درام چاپگر یک جز اصلی مهم چاپ است. نقش اصلی آن جذب ذرات تونر از طریق قطب های الکترواستاتیک است. طراحی درام که به عنوان واحد تصویر نیز شناخته می شود، بسته به مدل چاپگر و مارک آن متفاوت است.

درام چگونه کار می کند؟

درام چاپگر لیزری به عنوان واحد رسانای عکس که به عنوان هسته پردازش تصویر است، عمل می کند. در واقع، این مجموعه ای از قطعات است که به طور خاص برای انتقال و نقاشی یک تصویر دیجیتال در سطح درام کار می کند.

سندی که چاپ می شود توسط رایانه به یک تصویر رستری تبدیل شده و به چاپگر ارسال می شود. این فرایندها در حین چاپ صورت می گیرد.

شارژ کردن درام

یونیت درام چاپگر به طور مثبت شارژ می شود. ویژگی الکترواستاتیک درام را می توان با توجه به مکانیسم چاپگر از 2 طریق مختلف به دست آورد. بعضی از چاپگرها از سیم تاج استفاده می کنند که جریان الکتریکی از آن عبور می کند. چاپگرهای جدید به جای سیم تاج از غلتک شارژ جداگانه استفاده می کنند. این دو روش کاملاً متفاوت برای شارژ یونیت درام است اما در اصل هر دو از یک اصل پیروی می کنند.

یونیت درام کارتریج چیست؟

چه موقع متوجه شویم که درام باید تعویض شود؟

اگر مدت طولانی است که چاپگر خود را دارید، احتمالاً دیده اید که یک پیام خطا ظاهر می شود و از شما می خواهد درام را تعویض کنید. گرچه ممکن است اولین غریزه شما این باشد که احتمالا مشکل از کارتریج است، اما اشتباه می کنید. در حالی که مرتبط هستند، اما مشکل اصلی خطا، درام است، ناگفته نماند که کارتریج بدون درام کار چاپ انجام نمی دهد، اما قطعاً از هم جدا و مجزا هستند و می توان به راحتی آن را تعویض کرد.

اگر پیام خطایی را مشاهده می کنید که از شما می خواهد درام خود را جایگزین کنید، قطعاً چاپگر جوهر افشان ندارید. درام ها منحصر به چاپگرهای لیزری هستند و قسمت اصلی فرآیند چاپ را تشکیل می دهند. این درام در یک ماده حساس به نور پوشانده شده و با یک بار الکتریکی استاتیک مثبت شارژ می شود.

هنگام سفارش چاپ، لیزر با برداشتن شارژ انتخابی، سند یا تصویری را که روی درام چاپ می شود، ترسیم می کند. سپس جوهر به صورت تونر پودر خشک به درامی که فقط به قسمت هایی که لیزر لمس کرده است می چسبد. سپس کاغذ از زیر درام رد می شود و تونر گرفته شده را به صفحه منتقل می کند.

توجه داشته باشید که در بعضی موارد، یونیت درام ممکن است از کارتریج تونر جدا نباشد. بسیاری از تولیدکنندگان، درام را مستقیماً در کارتریج تونر ادغام کرده اند تا به راحتی تعویض شود. هشدار تعویض درام را فقط درصورتی مشاهده می کنید که چاپگر یونیت درام قابل تعویض جداگانه ای داشته باشد.

یونیت درام کارتریج چیست؟

آیا چاپگر لیزری می تواند بدون درام کار کند؟

چاپگرهای لیزری در ایجاد و انتقال تصاویر به محیط داخلی به یونیت درام چاپگر اعتماد می کنند. این بدان معناست که بدون آن، چاپگر نمی تواند هیچ چاپی را ایجاد کند. در حالی که کارتریج های تونر مهم هستند، این درام است که امکان چاپ را فراهم می کند.

چند بار نیاز به تعویض درام وجود دارد؟

یونیت درام چاپگر لیزری مانند کارتریج های تونر دارای ماندگاری محدود هستند. بیشتر درام های تصویر کارتریج، ظرفیت شارژ مجدد 2 تا 3 تونر را دارند اما در نهایت از بین می روند. چاپگر لیزری حتی پس از تعویض یا پر کردن مجدد کارتریج تونر هنگام استفاده از درام معیوب یا فرسوده، چاپ بی کیفیتی را نشان می دهد. جایگزینی درام در این سناریو ضروری است.

آیا گزینه های ارزانتری وجود دارد؟

قطعات چاپگر معمولاً بسیار گران هستند. مصرف کنندگان می توانند بسته به مدل چاپگر گزینه های ارزان تری مانند یونیت درام سازگار یا مونتاژ درام سازگار را انتخاب کنند.

در آخر

در این وبلاگ به شما توضیح دادیم که درام چیست و چگونه عمل می کند و حتی زمان تعویض آن چه زمانی خواهد بود، حتی اگر خطایی از چاپگر خود به عنوان تعویض درام دریافت نکردید، می توانید از نحوه چاپ خود که می تواند بی کیفیتی آن را نشان دهد، متوجه شوید که زمان تعویض یونیت درام است. برای شارژ کارتریج و حتی تعویض درام، می توانید به وبسایت فروشگاهی اچ پی کنون سنتر مراجعه کنید و با قیمت بسیار مناسب، کارتریج تونرهای خود را مجدد شارژ و از کیفیت چاپ خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =