آموزش نحوه برطرف کردن خطای Supply Memory Error  در پرینترهای HP مدل های قدیمی و جدید در این مقاله. برای خرید کارتریج وارد شوید.

برطرف کردن خطای Supply Memory Error

آیا تا به حال با خطای Supply Memory Error در پرینتر اچ پی خود روبرو شده اید؟ آیا علت نمایش این خطا را می دانید؟ در صورت نمایش این خطا از سوی پرینتر چگونه باید آن را رفع کنیم؟ در ادامه سعی خواهیم نمود تا شما را با علت نمایش این خطا و اینکه چگونه می توان آن را رفع نمود آشنا نماییم.

علت نمایش خطای Supply Memory Error در چاپگرهای اچ پی چیست؟

خطای Supply Memory Error را می توان به عنوان خطای ذخیره سازی در پرینتر محسوب نمود. این خطا به دلایل عمده زیر ایجاد می گردد :

  1. قطع ارتباط بین اتصالات متناظر : این خطا زمانی بروز می کند که ارتباط بین اتصالات فلزی یا همان چیپست های پرینتر که در کارتریج پرینتر تعبیه شده اند با اتصالات متناظر آنها که در درون چاپگر قرار دارند، برقرار نشده باشد. در این صورت چاپگر توانایی شناسایی تونر کارتریج را نخواهد داشت و در نتیجه خطای Supply Memory Error نمایش داده می شود.
  2. وجود ایراد و عیب : معیوب شدن کاتریج نیز می تواند موجب بروز این خطا گردد.
  3. تونر جدید : بعد از پر کردن کارتریجی که خالی شده بود با تونر جدید هم احتمال بروز این خطا وجود دارد.
  4. باقیمانده کاغذ روی کارتریج : ممکن است تکه ای از کاغذهای جمع شده و یا نوار محافظتی موجود، بر روی کارتریج چاپگر باقی مانده باشد و فراموش کرده باشید تا آن را جدا کنید.
  5. عدم انتقال تونر به چاپگر : ممکن است به دلیل بروز مشکلی در اتصالات فلزی، پرینتر دیگر توان انتقال تونر را نداشته باشد.
  6. آسیب قطعات پلاستیکی : در صورتی که به قطعات پلاستیکی پرینتر آسیبی وارد گردد، امکان دارد که تونر در محل اصلی خود قرار نگیرد.
  7. نرم افزار Firmware : قدیمی بودن نرم افزار Firmware نیز می تواند عامل دیگری در نمایش خطای Supply Memory Error باشد.

در صورت بروز خطای Supply Memory Error در پرینتر اچ پی چگونه آن را برطرف کنیم؟

برای برطرف نمودن خطای Supply Memory Error لازم است عاملی را که موجب بروز این خطا شده را شناسایی کنید تا بتوان در جهت رفع آن اقدام نمود. با توجه به عللی که برای این خطا ذکر شد به چند روش می توان این مشکل را حل نمود:

  1. باقیمانده نوار محافظتی را جدا کنید :

در کارتریج های نو از کلیپ های پلاستیکی و نوارهای محافظتی به رنگ نارنجی برای بسته بندی و محافظت آن در زمان حمل استفاده می شود. قبل از استفاده از کارتریج پرینتر لازم است این کاغذها را به صورت کامل جدا کنید. همان طور که در بالا اشاره کردیم در صورت باقیماندن تکه هایی از این کاغذها ممکن است پرینتر خطای Supply Memory Error را نمایش دهد.

  1. کنترل اتصالات فلزی :

دو و یا چند فلز کوچک در داخل کارتریج قرار دارد که بایستی به اتصالات متناظر با آنها در درون کارتریج متصل گردد. این اتصالات در کنار یکدیگر می توانند تشکیل یک مدار را بدهند که به این وسیله دستگاه می تواند کارتریج نصب شده را تشخیص دهد. ممکن است بر اثر عوامل مختلفی هر کدام از این اتصالات خمیده شده و تماس شان با اتصالات متناظر قطع گردد. برای رفع این مشکل می توانید اتصالی را که خمیده شده را با دست کمی به سمت جلو بکشید تا اتصال برقرار گردد.

  1. سلامت قطعات پلاستیکی :

در صورت آسیب دیدن قطعات پلاستیکی که در اطراف کارتریج تعبیه شده اند خطای Supply Memory Error مشاهده خواهد شد. علت این موضوع قرار نگرفتن کارتریج در درون چاپگر است. توصیه می کنیم از سلامت این قطعات اطمینان یابید و در صورت خرابی آنها از کارتریج نو استفاده کنید.

نتیجه:

خطای Supply Memory Error می تواند به دلیل بروز برخی مشکلات در پرینتر اچ پی بروز نماید که باید علت آن مشخص گردد تا بتوان نسبت به رفع این مشکل اقدام نمود. امیدواریم اکنون دیگر به پاسخ پرسش هایی که در این مورد داشته اید رسیده باشید و بتوانید خطای Supply Memory Error را در پرینتر اچ پی خود علت یابی و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =