آموزش نحوه برطرف کردن خطای Paper Jam در پرینتر HP در ایم مقاله

نحوه برطرف کردن خطای Paper Jam در پرینتر HP

از رایج ترین خطاهایی که در پرینتر اچ پی ممکن است پیش آید خطای Paper Jam  است. ممکن است برای هر کاربری حداقل یک بار این خطا رخ داده باشد. به نظر شما چه عاملی می تواند علت بروز این خطا باشد و چگونه می توانیم آن را برطرف نماییم؟ در ادامه به بررسی این مشکل می پردازیم با ما همراه باشید. فروش بهترین مدل های کارتریج اچ پی در همینجا

خطای Paper Jam  و رفع آن

خطای Paper Jam  در صورتی که کاغذ در داخل پرینتر گیر نموده باشد، رخ می دهد. در صورتی که با این خطا روبرو شدید باید پرینتر را خاموش و دو شاخه آن را از پریز بیرون بکشید. درب قسمت پشتی پرینتر را به آرامی باز کرده و کاغذی را که گیر کرده را بیابید. حالا باید این کاغذ را با نهایت دقت و ظرافت از پرینتر جدا کنید. این کار باید با حوصله تمام و دو دستی انجام بگیرد زیرا در صورتی که کاغذ پاره شود و تکه هایی از آن در درون پرینتر باقی بماند ممکن است به پرینتر آسیب بزند.

علل مختلف گیر کردن کاغذ در داخل پرینتر

در بالا ذکر نمودیم که علت نمایش خطای Paper Jam  که در پرینترهای اچ پی دیده می شود گیر کردن کاغذ است که ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

راه هایی کاربردی برای رفع خطای Paper Jam  در مورد پرینتر های اچ پی

  1. استفاده از کاغذ باکیفیت و نو برای پرینتر

ممکن است تصور عمومی چنین باشد که استفاده از کاغذ های ارزان قیمت برای پرینتر نمی تواند مشکل جدی به وجود آورد و در عین حال مقرون به صرفه هم خواهد بود. اما بهتر است اشاره کنیم که کاغذهای ارزان قیمت از ضخامت کمتری برخوردار هستند که در صورت استفاده، ممکن است دستگاه به صورت چندتایی آنها را به داخل پرینتر بکشد که موجب گیر کردن آنها در داخل پرینتر می شود. بنابراین سعی کنید از کاغذ باکیفیتی استفاده کنید. کاغذهای تاخورده و مچاله شده هم امکان گیر کردن در پرینتر را افزایش می دهند. پس حتما به این موارد توجه کنید.

  1. استفاده از کاغذ منگنه دار برای پرینتر مناسب نیست.

در صورت استفاده از کاغذ منگنه دار برای پرینتر، منگنه مابین غلطک های دستگاه گیر کرده و صدمات زیادی می تواند به پرینتر وارد نماید. بنابراین قبل از اینکه از سندی پرینت بگیرید، مطمئن شوید هیچ برگی منگنه نداشته باشد.

  1. از قرار دادن کاغذها به حالت کج در سینی پرینتر خودداری کنید.

لازم است کاغذها به حالت مرتب در داخل سینی قرار داده شوند و قبل از گرفتن پرینت این موضوع را بررسی کنید.

  1. پرینتر را مرتبا سرویس کنید.

سرویس مرتب و مداوم پرینتر می تواند از بروز خطای Paper Jam  جلوگیری نماید. نشستن گرد و خاک بر روی اجزای داخلی پرینتر و یا ریختن تونر بر روی آنها می تواند از دلایل بروز خطای Paper Jam  باشد که با سرویس به موقع و مرتب دستگاه می توان از آن جلوگیری نمود.

  1. پیکاپ رولر پرینتر را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که موارد ذکر شده را تست نمودید و مشکل شما هنوز برطرف نشده، امکان دارد مشکل بروز خطای Paper Jam  در پرینتر اچ پی به دلیل پیکاپ رولر و یا کاغذکش باشد. این قسمت از سخت افزار پرینتر، کاغذ را به درون پرینتر کشیده و بعد از پرینت به خارج دستگاه هدایت می کند. اگر مشکل از این قسمت باشد، در این صورت دیگر از دست شما کاری ساخته نیست و باید با نمایندگی های پرینتر تماس بگیرید.

جمع بندی

خطای Paper Jam در پرینتر HPمی تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. با بررسی و تست هر کدام از این عوامل بایستی ابتدا علت را تشخیص داده و سپس نسبت به رفع آن اقدام نمود. البته در صورت رعایت برخی نکات ساده می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید که استفاده صحیح از دستگاه، استفاده از کاغذ باکیفیت و تا نشده و … برخی از این موارد هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =