در این مقاله به بررسی مشکل پرینت نگرفتن و راه حل های آن خواهیم پرداخت. فروش انواع رنگ های کارتریج samsung در سایت hpcanoncenter

مشکل پرینت نگرفتن و راه حل های آن

آیا تاکنون با پرینتر خود مشکل داشته اید؟ آیا پیش آمده که با اجرای دستور چاپ پرینتر کار نکرده باشد؟ مشکل کار کجا است و چگونه می توان آن را رفع نمود؟ برای گرفتن جواب سوالاتتان در ادامه با ما همراه باشید.

چرا پرینتر چاپ نمی کند؟

در صورتی که با مشکل پرینت نگرفتن پرینتر خود مواجه هستید، باید برای رفع آن علل مختلفی را بررسی نمایید. این مشکل ممکن است مربوط به نرم افزار و یا سخت افزار پرینتر باشد. عدم نصب و یا ایجاد اختلال در درایور پرینتر، ارسال نشدن دستور پرینت از رایانه به پرینتر، اختلال در شبکه وایرلس، بروز مشکل در کابلی که کامپیوتر را به پرینتر متصل می کند و یا سایر مشکلات سخت افزاری در پرینتر می توانند عواملی باشند که این مشکل را ایجاد نمایند.

بررسی عوامل مختلفی که می توانند موجب اختلال در کار پرینتر شوند:

  1. آیا پرینتر روشن است؟

تست روشن بودن پرینتر و سیستم تان گام نخست است. حتی می توانید یک بار آنها را خاموش و سپس دوباره روشن نمایید.

  1. آیا کابل پرینتر سالم است؟

بهتر است کابل USB را از رایانه و پرینتر جداکرده و آنرا چک کنید. در صورتی که درگاه های USB این کابل شکسته و یا کج شده باشند، کابل دیگر کارایی خود را از دست خواهد داد. در صورتی که کابل مشکلی نداشت دوباره آنرا به رایانه و پرینتر وصل نمایید.

  1. درایور پرینتر را بررسی کنید.

کابل USB را جدا و دوباره وصل کنید، در صورتی که پرینتر باز هم کار نکرد لازم است درایور پرینتر را بررسی کنید که آیا اصلا رایانه پرینتر را شناسایی می کند؟ ممکن است فایل درایور پاک شده باشد و یا آپدیت نباشد.

  1. شبکه وایرلس پرینتر را مورد بررسی قرار دهید.

ممکن است نحوه اتصال شما به وسیله وایرلس باشد. در صورتی که در ارتباط وایرلس مشکلی وجود داشته باشد معمولا با یک بار خاموش و روشن نمودن آن مشکل حل می شود.

  1. حالت آماده به کار بودن پرینتر را بررسی کنید.

در صورتی که پرینتر شما دارای صفحه نمایش است مطمئن شوید که کلمه آماده یا READY در صفحه آن نوشته شده باشد. در پرینترهایی که صفحه نمایش ندارند هم باید چراغ سبز روشن باشد.

  1. از پرینتر ریپورت بگیرید.

با گرفتن ریپورت از داخل پرینتر می توانید از سالم بودن سخت افزار آن اطمینان حاصل نمایید. این کار را می توان در پرینتر های کلیدی با فشار کلیدی که علامت کاغذ دارد و در پرینتر های دیگر در قسمت منو با انتخاب REPORT انجام داد.

  1. حافظه پرینتر را پاک نمایید.

ممکن است حافظه موقت پرینتر پر شده باشد و به همین دلیل پرینتر هنگ کند و یا در برخی موارد پرینت هم نگیرد. در این صورت باید حافظه آن را خالی کنید.

  1. کاغذهایی را که درون پرینتر قرار داده اید را چک کنید.

ممکن است اصلا کاغذ درون پرینتر تمام شده باشد. بررسی کنید کاغذها گیره و یا سوزنی نداشته باشند. در صورتی که کاغذها نمدار باشند، ممکن است به یکدیگر چسبیده و به حالت چندتایی به داخل پرینتر کشیده شوند. پس سعی کنید کاغذهای پرینتر را به دور از رطوبت و نم نگهداری کنید.

  1. کارتریج را داخل پرینتر بررسی کنید.

امکان دارد جوهر کارتریج خشک و یا تمام شده باشد که در این صورت بایستی آن را تعویض و یا شارژ نمایید.

10.ممکن است مشکل مربوط به فایل pdf باشد.

زمانی که می خواهید از فایل ورد پرینت بگیرید همه پرینترهایی که به سیستم شما وصل هستند به شما پیشنهاد خواهند شد. امکان دارد که انتخاب نادرست شما موجب بروز این مشکل شده باشد.

11.بهتر است پرینت اسپولر را هم مورد بررسی قرار دهید.

پرینت اسپولر را می توان به عنوان سرویسی به منظور مدیریت فایل ها دانست. در صورتی که پرینت اسپولر کار نکند و یا کارایی آن دچار اختلال گردد، پیغام خطای اسپولر پرینت برای شما نشان داده خواهد شد.

  1. ممکن است مشکل از پر شدن فضای درایو در رایانه باشد.

نمایش خطای Low Disc Space نشان دهنده پر شدن دیسک درایوی است که از آن برای نصب درایورهای پرینتر استفاده نموده اید.

جمع بندی

برای حل مشکل پرینت نگرفتن پرینتر لازم است ابتدا پیام های خطا را که پرینتر می دهد رفع کنید. در صورتی که نتیجه نگرفتید پرینتر را روی رایانه دیگری تست کنید و اگر باز هم مشکل رفع نشده بود با نمایندگی و یا تعمیرکار مطمئن تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =