4 روش آسان برای چاپ از راه دور از طریق شبکه

  چاپ از راه دور در هر مکانی از شرکت و چه در خارج از دفترتان سخت نیست. ما چندین روش ساده برای چاپ، بدون اینکه مستقیماً به چاپگر متصل شوید را پوشش خواهیم داد. ما در اینجا به ساده ترین گزینه ها خواهیم پرداخت. ما نمی توانیم پروتکل چاپ اینترنت (IPP) یا JetDirect را تنظیم کرده و از طریق فایروال یا پیکربندی های پیچیده شبکه ویندوز به آن اجازه دهیم، زیرا این گزینه ها بهترین گزینه برای IT Professional هستند.

مراحل چاپ شبکه ای

1- یک چاپگر بی سیم تهیه کنید

حتی اگر به طور مکرر چاپ می کنید، نیازی به چاپگر جداگانه ای ندارید که به هر رایانه در خانه شما متصل باشد. بسیاری از چاپگرهای جدید چاپگرهای شبکه ای هستند که می توانند از طریق Wi-Fi به شبکه شما متصل شوند. پس از اتصال، نرم افزار درایور مناسب را بر روی هر رایانه نصب می کنید و همه رایانه ها می توانند از طریق شبکه با آن چاپگر چاپ کنند.

مراحل چاپ شبکه ای

2- چاپگر را در شبکه محلی خود به اشتراک بگذارید

Windows، اشتراک گذاری چاپگرها را بین رایانه های شبکه محلی شما آسان می کند. اگر چاپگری داشته باشید که از طریق USB به رایانه شما متصل شود، این ایده آل است. پس از تنظیم اشتراک چاپگر، عملکرد چاپگر تقریباً مانند چاپگر شبکه ای خواهد بود. تا زمانی که رایانه ای که چاپگر به آن متصل است روشن باشد، هر رایانه مجاز دیگری در شبکه، می تواند با آن چاپ کند. ساده ترین راه برای انجام این کار در ویندوز 7 یا ویندوز 8 استفاده از ویژگی Homegroup است. به سادگی یک Homegroup راه اندازی کرده و گزینه Printers را علامت بزنید تا چاپگرهای متصل خود را به اشتراک بگذارید. سایر رایانه های خود را به Homegroup متصل کنید تا چاپگر شبکه ای در لیست چاپگرهای موجود خود ظاهر شود، با این فرض که رایانه مشترک چاپی آنلاین است.

مراحل چاپ شبکه ای

3- با برنامه Google Cloud Print به چاپگرهای از راه دور دسترسی پیدا کنید

برنامه Google Cloud Print راه حل چاپ Google از راه دور است. بسیاری از چاپگرهای جدید از پشتیبانی داخلی Google Cloud Print پشتیبانی می کنند. اگر چاپگری از پشتیبانی Cloud Print برخوردار نیست، می توانید با راه اندازی Google Cloud Print در Google Chrome، آن را از طریق Google Cloud Print در دسترس قرار دهید. هنگامی که چاپگر برای کار با Google Cloud Print پیکربندی شد، با حساب Google شما مرتبط می شود. سپس می توانید با اعتبار حساب Google خود از راه دور به چاپگر دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید یکی از چاپگرهای خود را با یک حساب Google دیگر به اشتراک بگذارید، بنابراین می توانید به دیگران اجازه دهید از راه دور در رایانه شما چاپ کنند به راحتی مثل اینکه فایلی را از طریق Google Drive با آنها به اشتراک می گذارید. تا همین اواخر، برنامه Google Cloud Print کمی جدید بوده است. Google Chrome از پشتیبانی Cloud Print پشتیبانی می کند و شما می توانید از برنامه های Cloud Print در iOS و Android برای چاپ از راه دور در چاپگرهای Cloud Print استفاده کنید. با این حال، گوگل اخیراً سرویس Google Cloud Printer را برای دسک تاپ ویندوز راه اندازی کرده است. آن را نصب کنید و Google Cloud Print در گفتگوی چاپ استاندارد در دسترس خواهد بود، بنابراین می توانید از راه دور از Microsoft Office یا هر برنامه دسک تاپ دیگری در چاپگرهای Cloud Print چاپ کنید.

مراحل چاپ شبکه ای

4- برای دسترسی به چاپگرها در شبکه های از راه دور، از VPN استفاده کنید

اگر می خواهید به چاپگرهای استاندارد شبکه یا چاپگرهایی که از طریق شبکه ویندوز به اشتراک گذاشته شده اند، هنگامی که از شبکه محلی دور هستید، دسترسی پیدا کنید، می توانید از یک شبکه خصوصی مجازی یا VPN استفاده کنید. به VPN متصل شوید و رایانه شما یک تونل امن به سرور VPN در شبکه از راه دور ایجاد می کند. تمام ترافیک شما از طریق این تونل ارسال می شود، بنابراین رایانه شما مثل اینکه به شبکه از راه دور متصل باشد، رفتار می کند. این بدان معنی است که چاپگرهای به اشتراک گذاشته شده محلی، و همچنین سایر منابع شبکه، مانند اشتراک فایل های ویندوز، در دسترس خواهند بود. هنگامی که رایانه شما به VPN متصل شد، چاپگر در دسترس خواهد بود و می توانید در هر کجا که هستید روی آن چاپ کنید. بسیاری از شبکه های مشاغل، VPN را راه اندازی می کنند تا کارمندان آنها بتوانند از راه دور به شبکه کسب و کار متصل شوند، بنابراین ممکن است از قبل بتوانید این کار را با اتصال VPN موجود انجام دهید. راه اندازی VPN شخصی خود پیچیده تر از استفاده از Google Cloud Print است، اما می توان این کار را انجام داد. ویندوز شامل پشتیبانی مخفی برای راه اندازی سرور VPN است. میزبانی سرور VPN خود برای امنیت ایده آل نیست، اگر میخواهید امنیت داده های خود را حفظ کنید، استفاده از Google Cloud Print بهترین راه است.

در پایان

طیف گسترده ای از روش های مختلف دیگر برای چاپ از راه دور وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از چاپگرهای شبکه ممکن است اسناد را در یک آدرس ایمیل بپذیرند و به طور خودکار تمام اسنادی را که به آن آدرس می رسند چاپ کنند. برخی ممکن است با بلوتوث یا Apple’s AirPrint کار کنند تا کارهای چاپ را به صورت بی سیم بپذیرند. فروشگاه اینترنتی اچ پی کنون سنتر انواع مختلفی از پرینترهایی که قابلیت شبکه را دارد، یه شما ارائه می دهد. برای خرید این گونه چاپگرها می توانید به وبسایت فروشگاهی اچ پی کنون سنتر مراجعه کنید و پرینتر خود را با بهترین و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.