قبل از خرید پرینتر این اصطلاحات را بدانید!

به هنگام خرید پرینتر بسیاری تمرکز خود را بر روی ظاهر دستگاه می گذارند و تنها مواردی از قبیل ظاهری زیبا، چند کاره بودن دستگاه، تنوع در رنگ، قیمت به صرفه و … برای این افراد مهم است. تولیدکنندگان هم از این فرصت استفاده کرده و با مانور بیشتر روی این موضوع، سعی در جلب مشتری می کنند. اطلاعیه از قیمت کارتریج در تهران

خرید پرینتر

اگر اصولی به این موضوع بنگریم، به هنگام خرید پرینتر توجه به مشخصات فنی این دستگاه حرف اول را می زند. لازم است به تمام قابلیت ها و مشخصه های فنی پرینتر قبل از خرید آن توجه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم به اصطلاحات تخصصی و نکات مهم و اصلی در این مورد بپردازیم.

پرینترهای لیزری رنگی

همان طور که می دانید در پرینتر های رنگی لیزری از چهار رنگ اصلی Cyan، Yellow، Black و Magenta استفاده می گردد که دستگاه با ترکیب این چهار رنگ می تواند به طیف وسیعی از رنگ ها دست یابد.

موادی که در پرینترها مورد استفاده قرار می گیرند:

مواد مصرفی در پرینترها به مواد و قطعاتی گفته می شود که با استفاده از دستگاه به مرور نیاز به جایگزینی و تعویض دارند. از جمله این مواد می توان به تونر در پرینترهای لیزری و کارتریج رنگ در نوع جوهرافشان اشاره نمود.

افزایش طول عمر کارتریج پرینتر

نگهداری کارتریج ها در محل تمیز و خشک می تواند عمر آنها را افزایش دهد. بهتر است در زمان استفاده اقدام به باز کردن بسته بندی کارتریج کنید. از قرار دادن کارتریج در محل هایی که تغییرات دمایی در آنجا بیشتر باشد از قبیل پشت پنجره خودداری کنید. استفاده از کارتریج های غیراصل می تواند هزینه جوهر را کاهش دهد.

میزان بازدهی صفحات چاپ شده

بازدهی صفحات نکته مهم دیگری است که در هنگام خرید بهتر است آن را مدنظر قرار دهید. این میزان در زمان تولید و توسط شرکت تولیدکننده تعیین می گردد که می تواند تحت تاثیر نوع کارتریج دستگاه نیز باشد. برای اطلاع از این مقدار بهتر است روی جعبه پرینتر را مطالعه کنید.

نقطه در اینچ و یا DPI

به واحد اندازه گیری کیفیت و یا رزولوشن در پرینترها DPI گفته می شود که همانطور که می دانید به نقاط ریز اشاره دارد.

چاپ خودکار به حالت دو رو

در صورتی که پرینتر دارای این ویژگی باشد، می توان با استفاده از این قابلیت چاپ های دو طرفه کاغذ را البته بدون دخالت دست انجام داد. توجه کنید که در بعضی از پرینترها ممکن است شما بتوانید اول صفحات فرد را چاپ کرده و سپس در انتها دوباره برگه ها را در داخل دستگاه قرار دهید تا صفحات زوج نیز چاپ شوند که به این ویژگی چاپ دو رو دستی گفته می شود.

پرینتر های LED

پرینترهای LED یکی دیگر از انواع مختلف پرینترها محسوب می گردند که علاوه بر ابعاد کوچک، از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. در این مدل پرینترها از دیویدهای منتشرکننده نور در دستگاه برای انجام عملیات چاپی استفاده می شود. بهتر است بدانید این پرینترها علاوه بر سرعت بالا در چاپ، کیفیت مطلوب تری هم دارند.

حافظه RAM

از حافظه RAM در دستگاه هایی که تحت شبکه کار می کنند به منظور ذخیره نمودن فونت ها و اسناد در صفحه چاپی استفاده می گردد که کارایی زیادی دارد.

تونر در دستگاه های لیزری

به جوهر در پرینترهای لیزری تونر گفته می شود که به روی سطح کاغذ کشیده می شود اما برخلاف پرینترهای جوهری ایجاد لکه نمی کند.

درام پرینتر

درام از قطعات مهم در پرینتر است که عمر کوتاهی دارد که بعد از آن برای افزایش کیفیت چاپ لازم است تعویض گردد.

PPM در پرینتر

PPM نشان دهنده سرعت پرینت در دستگاه است که با تعداد صفحات چاپ شده مشخص می گردد.

چگونگی استفاده از پرینتر

برای استفاده درست و اصولی در پرینتر لازم است به حجم چاپ هایی که با دستگاه در طی ماه انجام می دهید توجه کنید. تعداد صفحاتی که در ماه چاپ می کنید می تواند نشان دهنده ظرفیت چاپ دستگاه باشد که در اصطلاح به آن چرخه کار پرینتر هم اطلاق می گردد.

کلام آخر

جمع آوری اطلاعات موردنیاز در مورد هر وسیله ای که قصد خرید آن را دارید می تواند بهترین راهنمای شما باشد. بهتر است در مورد خرید پرینتر هم مطالبی را که در این مقاله عنوان نمودیم را به خاطر داشته باشید تا بتوانید اصلح ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =