علت پایین آمدن بازدهی کارتریج پس از گذشت زمان چطور صورت میگیرد. و برای اطلاع قیمت کارتریج کلیک کنید.

علت پایین آمدن بازدهی کارتریج چیست؟

پایین آمدن بازدهی کارتریج عامل بسیار موثر در انتخاب پرینتر به هنگام خرید می باشد. افرادی که پرینتر را برای مصارف عادی و خانگی خریداری می کنند، معمولا به این موضوع توجه زیادی نمی کنند. ولی اهمیت این موضوع به اندازه ای است که در صورت بازدهی نامناسب پرینتر طول عمر کمتری خواهد داشت و به زودی لازم است دستگاه خود را تعویض کنید. البته بهتر است دلایل بروز کیفیت پایین در کارتریج را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت مواجه با این مشکل بتوانید آن را بهبود ببخشید.

علل پایین آمدن بازدهی کارتریج

پایین آمدن بازدهی کارتریج به علل مختلفی می تواند بروز نماید. در برخی مواقع حتی با در نظر گرفتن پارامترهای موثر در این زمینه باز هم ممکن است پس از مدتی بازدهی دستگاه افت نماید. در ادامه به برخی از علل رایج اشاره می کنیم:

  1. ادعای خلاف واقع از سوی شرکت های سازنده

ممکن است شرکت سازنده کارتریج نوع غیراستاندارد را به عنوان استاندارد معرفی و عرضه نماید. در این مواقع به مشتری گفته می شود که پرینتر می تواند صفحات را با پوشش %5 درصد چاپ نماید در حالی که این موضوع صحت ندارد. در صورت اعلام مشخصاتی که خلاف واقع باشد مصرف کننده ناامید شده و دیگر نمی تواند به راحتی اعتماد نماید. اعتماد مصرف کننده سرمایه ای گرانبها برای شرکت های تولیدکننده محسوب می گردد.

  1. گرفتن پرینت دوطرفه

در چاپ دو طرفه لازم است کارتریج به مدت بیشتری کار کند. البته اغلب افراد در مورد مقدار و چگونگی مصرف تونر در پرینت دو طرفه بر روی کاغذ هیچ اطلاعاتی ندارند. بیشتر مصرف کنندگان پرینتر فعالیت دستگاه را با شمارش تعداد صفحات می سنجند ولی این موضوع صحیح نیست و باید پرینت دو طرفه را هم در شمارش لحاظ نمود.

  1. بیکاری چاپگر

در صورتی که از دستگاه چاپگر خود به صورت منظم استفاده کنید، دستگاه می تواند در شرایط مطلوبی قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که کارایی کارتریج تونر می تواند در گرو استفاده منظم و شرایط مناسب تامین گردد. در مدت زمانی که از دستگاه خود استفاده نمی کنید احتمال مخلوط ویا سفت شدن ذرات تونر با یکدیگر وجود دارد که ادامه کار پرینتر را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

  1. چاپ کامپوزیت سیاه

ممکن است در مواقعی که اسناد خود را به حالت سیاه و سفید چاپ می کنید، چنین تصور کنید که از کارتریج های رنگی استفاده نشده است. ولی به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته مکانیسم کار پرینترهای کنونی به این صورت است که حتی در صورت چاپ سیاه و سفید هم با استفاده از کارتریج های رنگی متن چاپی درخشان تر جلوه خواهد نمود. به این حالت کامپوزیت سیاه گفته می شود که عامل اصلی در درخشان تر شدن متون چاپی است.

  1. چاپ نامنظم

در برخی مواقع میزان دقیقی از کارتریج تونرها را نمی توان تخمین زد که دلیل این امر چاپ های نامنظم است. ممکن است این مورد برای شما هم اتفاق افتاده باشد. در چاپ نامنظم وقتی که کاغذ از قسمت خروجی دستگاه خارج می شود باز هم صدایی از داخل دستگاه به گوش می رسد که دلیل آن ادامه فرایند چاپ می باشد. چاپ نامنظم می تواند دستگاه را مستهلک کرده و فرسایش آن را به دنبال داشته باشد.

  1. رطوبت زیاد

فرایند چاپ با ترکیب عوامل شیمیایی و مکانیکی انجام می گیرد. برای ترکیب بهینه این دو عامل نیاز به شرایط مناسبی است که سرعت چاپ را تحت تاثیر قرار ندهد. رطوبت بالا می تواند کارایی کارتریج را تحت الشعاع قرار دهد به طوری که نتوان عملکرد آن را تخمین زد.

جمع بندی

در این مقاله برخی از علل پایین آمدن بازدهی کارتریج پرینتر را نام برده و مختصری در مورد هر کدام توضیح دادیم. در بالا اشاره شده که معمولا عواملی از قبیل نوع چاپ، عدم استفاده منظم از دستگاه، رطوبت بالا و … می توانند با تحت تاثیر قرار دادن بازدهی کارتریج، کارایی دستگاه را پایین بیاورند. امیدواریم در این زمینه توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =