در این مقاله به تعریف سیستم عامل پرینتر خواهیم پرداخت و برای اطلاع از شارژ کارتریج وارد شوید.

سیستم عامل پرینتر؟

پس از اینکه پرینتر ها ساخته و تولید شوند برنامه‌ای که برای اولین بار پس از ساخت پرینتر نصب شود را معمولا سیستم عامل پرینتر می گویند. تمامی برنامه ها و دستوراتی که یک پرینتر نیاز دارد تا به طور کامل بتواند کار کند را سخت افزار و به آن می‌دهد و اینکه چطوری بتواند به کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و نیز سخت افزار به اینترنت می دهد.


اکثر شرکت های تولید کننده کارتریج ها معمولاً سخت افزار دستگاه پرینتر را بدون کم و بیش تغییراتی در طی چند سال ثابت نگه می دارد مگر این که در مواقع خاصی که نیاز دارد تا مشکلاتی را رفع کنند که در صورت امکان دارد که سخت افزار را کمی تغییر داده شود.
معمولاً پس از گذشت چند سال از تولید یک دستگاه پرینتر که بازار پر می شود و برخی شرکت ها برای اینکه بتوانند سودی داشته باشند سعی می کنند کارتریج‌های فیک را بتوانند جایگزین کارتریج های اصلی می کند که معمولاً سود خوبی هم به دست می آورند اما برخی موارد کارتریج‌های فیک و غیر اورجینال معمولاً باعث می‌شود دستگاه زودتر از کار بیفتد که با بررسی ها می توانید نتایج غیر اورجینال بودن کارتریج را تشخیص دهید چرا که سیستم‌عامل جدیدی معمولا بر روی آن کارتریج نصب شده است.
برخی از افراد از کارتریج های ارزان قیمت استفاده می کنند که پس از گذشته چند روز مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود و فرد تنها راهی که دارد باید به فروشگاه مراجعه کند و محصولات اصلی شرکت را خریداری کند.
سیستم عامل جدیدی که توسط شرکت اچ پی طراحی شده است سعی کرده است تا به گونه ای باشد که این دستگاه ها تنها با کارتریج های اصلی سازگار شوند اما شرکت‌های دیگری نیز مشغول ساخت میکروچیپ هایی هستند که بتوانند آپدیت سیستم عامل جدید پرینتر را برهم بزنند تا بتواند دوباره کارتریج های غیر اورجینال خود را وارد بازار نمایند.

آپدیت نرم افزار چیست؟

یکی از راه حل های مناسب که توسط شرکت های سازنده پرینتر ارائه شده است آپدیت نرم افزار می باشد که با استفاده از این روش به راحتی می توان کارتریج غیر اورجینال را حذف کرد.
شرکت ‏hp نیز با استفاده از آپدیت نرم افزار توانسته است خرده فروش های کارتریج بدلی را ناامید کند و دیگر پرینتر ها کارتریج های غیر اورجینال را قبول نکنند.

چطور از آپدیت پرینتر جلوگیری کنید؟

در نظر داشته باشید که آپدیت پرینتر شما هیچ فایده ای ندارد و شما تنها در صورتی که دچار مشکل شوید می توانید به اینترنت را آپدیت نمایید و برای اینکه از آپدیت اتوماتیک پرینتر خود جلوگیری کنید بهتر است پرینتر را خاموش نمایید.
اما در نظر داشته باشید که شما به هیچ عنوان نمی توانید سیستم عامل پرینتر خود را آپدیت نمایید چرا که سیستم عامل پرینتر برنامه ای است که معمولاً برای اولین بار پس از ساخت به اینترنت بر روی بیت نصب می‌شود و دیگر شما قادر به تغییر آن نخواهید بود در زمانی که ژن جدیدی به بازار عرضه شود شما می توانید این کار را انجام دهید.

آپدیت های سیستم عاملی و نرم افزاری

پس از اینکه کارتریج غیر اورجینال وارد بازار شدن معمولاً شرکت های سازنده پرینترها ضربه اقتصادی بدی خوردند که شرکت اچ‌پی جدیدترین پرینتر را همراه با فیرمویر وارد بازار کرد این باعث می‌شود تا از کارتریج های غیر اورجینال جلوگیری کند و این دستگاه‌ها به جز استفاده از کارتریج های اصلی کار نخواهد کرد.

توجه داشته باشید در هنگام خرید کارتریج باید نهایت دقت خود را به کار ببرید یا اگر می توانید از افرادی که در این زمینه اطلاعات و تخصص دارند کمک بگیرید تا این سود جویان نتوانند کارتریج های غیر اورجینا ل و فیک را به شما دهند در صورت نیاز به مشاوره می توانید با همکاران ما نیز تماس بگیرید تا در صورت  نیاز به شما کمک کنند تا بتوانید کارتریج اصلی و اورجینال را تهیه کنید همچنین در نظر داشته باشید که تمامی کارتریج ها باید گارانتی معتبر و هم چنین خدمات پس از فروش نیز داشته باشند .

امروزه شرکت های سازنده پرینتر ها سیستم عامل پرینتر ها را به گونه ای طراحی کرده اند تا کارتریج های غیر اورجینال به طور کامل حذف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 11 =