در این مقاله متوجه می شوید زمان دقیق تعویض درام کارتریج چه زمانی هست و برای کسب اطلاع از مدل های کارتریج اچ پی کلیک کنید؟

زمان تعویض درام کارتریج چه زمانی؟

آیا می دانید زمان تعویض درام کارتریج چه زمانی است؟ در این مقاله سعی می کنیم مواردی را که می توانند نشان دهنده زمان اتمام تاریخ مصرف درام کارتریج باشد را خدمت شما ارائه دهیم. شما می توانید با آشنایی با این علائم، به افزایش عمر پرینتر کمک نموده و از صرف هزینه های سرویس و تعمیرات به دور بمانید.

علائم نشان دهنده زمان تعویض درام کارتریج

نشانه هایی وجود دارند که با مشاهده آنها باید سریعا نسبت به تعویض درام کارتریج خود اقدام کنید. در ادامه به این فاکتورها می پردازیم:

  1. تاری در متن چاپ شده

ممکن است در زمان گرفتن پرینت از متن خود، متوجه تاری شدید در متن چاپی شوید. این مشکل می تواند به دنبال ایجاد مشکلاتی در تونر به وجود آید که در این صورت بایستی با استفاده از یک دستمال مرطوب بدون پرز درام را تمیز نمایید. حالا می توانید برای تست دستگاه دوباره از یک صفحه پرینت بگیرید، اگر مشکل هنوز پا برجا بود، حتما ایراد از درام است و باید تعویض گردد.

  1. لکه های سیاه

ممکن است درام دستگاه سالم باشد ولی به دلیل ایجاد خط و خش بر روی آن، در زمان گرفتن پرینت با لکه های سیاه بر روی صفحه مواجه شوید. این لکه می توانند کیفیت چاپ را کاهش دهند. در این صورت تمیزکاری درام نتیجه بخش نخواهد بود و ناگزیرید درام را تعویض کنید.

  1. کیفیت چاپ

کیفیت بالای چاپ چیزی نیست که در مورد هر پرینتری نادیده گرفته شود. شما به هنگام خرید هر نوع پرینتری، انتظار دارید که کیفیت مناسبی را داشته باشد که در صورتی که به درام دستگاه صدمه ای وارد گردد، این موضوع زیرسوال خواهد رفت. درام از قطعات بسیار حساس در پرینتر محسوب می گردد که از عمر چندانی هم برخوردار نیست. در صورتی که در کنار موارد بالا همچنان کیفیت چاپ پرینتر هم تنزل یافته باشد، توصیه می کنیم درام دستگاه را تعویض کنید.

  1. سر و صدای داخلی دستگاه

در برخی مواقع صدای دستگاه به اندازه ای زیاد می شود که ممکن است تصور شود دیگر کار پرینتر تمام است. این صداها می توانند دلیل ضعیف شدن پرینتر باشند، به اندازه ای که حتی یک صفحه هم نتواند چاپ کند. کارایی ضعیف به همراه صداهای داخلی پرینتر می تواند به شما هشدار دهد که زمان تعویض درام کارتریج فرا رسیده است. معمولا این مشکل توسط چراغ چشمک زن به کاربر اعلام می گردد.

سایر موارد دال بر فرا رسیدن زمان تعویض کارتریج

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد عوامل دیگری هم وجود دارند که نیاز به تعویض درام کارتریج را برای ما محرض می نمایند. به عنوان مثال صفحه چاپی که از قسمت خروجی دستگاه خارج می شود، ممکن است به صورت سفید باشد و یا این که به حالت خاکستری یک دست چاپ شده باشد، این موارد هم از دلایل دیگری است که نیاز به تعویض درام را ضروری می نماید. در هر یک از مواردی که ذکر شد بهتر است ابتدا به تمیزکاری درام بپردازید و اگر مشکل حل نشد سپس اقدام به تعویض این قطعه شود.

در مورد زمان تعویض درام کارتریج موارد زیر را در نظر بگیرید:

نکاتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانید از بروز مشکل در دستگاه در مواقعی که ترافیک کاری زیادی دارید، جلوگیری کنید. این نکات عبارتند از :

جمع بندی

زمان تعویض درام کارتریج می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. عواملی که در بالا ذکر شد از رایج ترین این فاکتورها هستند که هر کدام به تنهایی می توانند دلیلی برای تعویض درام باشند. درام کارتریج همانطور که اشاره شد قطعه حساسی است و باید در نگهداری آن دقت نمود و به موقع برای تعویض آن اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =