رفع خطای  79 در پرینترهای HP

آیا تا به حال با خطای 79 در پرینتر HP خود مواجه شده اید؟ آیا با نحوه رفع آن آشنا هستید؟ همانطور که می دانید در صورت بروز خطای 79 دیگر دستگاه به هیچ عنوان حتی قادر به چاپ یک صفحه هم نخواهد بود. به دلیل این که پرینترهای HP از پرکاربردترین نوع چاپگرها محسوب می گردند در این مقاله سعی می کنیم در مورد خطای 79 و چگونگی رفع آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. بررسی کارتریج samsung در سال 1400

خطای 79 در پرینتر HP

خطای 79 به دلیل مشکلاتی که در رابطه با شبکه و سایر سرویس های دستگاه ایجاد می گردد، از ادامه به کار پرینتر جلوگیری می کند. در حقیقت علت اصلی بروز این خطا به دلیل مشکلی است که بین رایانه و چاپگر پیش آمده است. خود دستگاه چاپگر راه حلی را برای رفع مشکل ارائه می دهد که معمولا انجام آنها به نتیجه ای نمی رسد. بهتر است برای شروع عیب یابی یک بار دستگاه را RESTART کنید. البته با بروزرسانی مرتب ویندوز احتمال بروز این خطا کمتر خواهد شد.

علل بروز خطای 79

برای رفع هر مشکلی لازم است نخست آن مشکل را علت یابی کنیم. در این مورد هم لازم است اول علت را ریشه یابی کنید. برخی از علل بروز این مشکل می تواند عوامل زیر باشد:

روش هایی برای رفع خطای 79

برای رفع خطای 79 راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به چند روش رایج آن، که می تواند کارآمد باشد اشاره می کنیم:

  1. از طریق کنترل پنل

به منظور رفع این مشکل می توان از طریق منوی استارت به کنترل پنل وارد شده و سپس بخشی را که در رابطه با پرینتر است را بررسی نمایید. ممکن است در اینجا شما دستوری مبنی بر قطع کار بر روی پرینتر مشاهده کنید. بهتر است به دنبال علت بروز این خطا باشید.

  1. بررسی RAM

در گام بعدی لازم است قسمت های داخلی دستگاه از قبیل RAM را که با درگاه ارتباطی Ethernet و USB در ارتباط قرار دارد را ارزیابی کنید. ممکن است قطعه جدیدی به پرینتر اضافه کرده باشید که بهتر است قطعه جدید را جدا نمایید.

  1. بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر تا به اینجای کار مشکل دستگاه حل نشد می توان با بازنشانی تنظیمات کارخانه سبک کارایی پرینتر را به روزهای اول دستگاه برگرداند.

  1. بررسی کلی پرینتر

بهتر است تمام دستوراتی را که در صفحه نمایش دارید را ببندید و به عبارتی صفحه های تو در تو را در دستگاه چاپگر لغو نمایید. در صورتی که قادر به انجام این کار نبودید و به اصطلاح زمانی که پرینتر هنگ کرده باشد، می توانید با قطع برق دستگاه و خاموش کردن آن از همه دستورات در حال اجرا خارج شوید.

  1. خطا پس از روشن شدن سیستم

در صورتی که پس از روشن روشدن دستگاه چاپگر دوباره خطای 79 نمایش داده شود، لازم است نرم افزارهای پرینتر را از رایانه حذف کرده و سپس دوباره نصب کنید. این کار می تواند با حذف همه دستورات اجرا شده به رفع مشکل کمک نماید.

  1. بررسی کارتریج دستگاه

اگر کارتریج خالی شده و یا خراب و معیوب باشد، هم ممکن است خطای 79 نمایش داده شود. به همین دلیل بهتر است این موضوع را هم بررسی کنید.

  1. بررسی IP دستگاه چاپگر

در صورتی که هنوز مشکل خطای IP حل نشده است لازم است IP پرینتر را هم مورد بررسی قرار دهید. برای این کار لازم است در IP Address پرینتر برای پیکربندی 000/000/168/192 نمایش داده شود. در صورتی که 000/000/000/169 نمایش داده شود در برقراری ارتباط صحیح مشکل پیش خواهد آمد.

کلام آخر

مراحل ذکر شده در بالا می توانند مشکل خطای 79 را در پرینتر رفع نمایند. البته با به روز رسانی مرتب و به موقع دستگاه امکان نمایش این خطا خیلی کمتر خواهد شد. به روزرسانی می تواند تمام مشکلات پرینتر شما را از بین ببرد که برای این کار لازم است در قسمت تنظیمات پرینتر آیکون به روزرسانی را انتخاب کنید تا دستگاه به راحتی به روزرسانی گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 8 =