برای اتصال پرینتر کانن به Wifi مراحل ساده ای را باید پشت سر بگذارید، زیرا که این اتصال بدون وجود سیم وصل کننده ای صورت می گیرد و همین موضوع نیز باعث بالا بردن سرعت  و کیفیت در چاپ می شود. مراحل انجام این اتصال در اکثر پرینتر ها یکسان است و این موضوع نیز باعث سهولت بیشتر در کار می شود. به طور کلی از سه روش برای اتصال Wifi به پرینتر می توان استفاده نمود که شما بر اساس تمایل  خود و هم چنین تناسب آن روش با سیستم خود می توانید از یکی از آن ها استفاده کنید. اولین روش برای این کار عبارتند از تنظیمات در جهت سیستم عامل ویندوز،  در این روش به دلیل این که ممکن است کاربران از سیستم هایی با ویندوز های مختلف استفاده کنند ما روش اتصال ویندوز ده را بیان می کنیم چرا که اخرین نسخه ویندوز این سیستم است. برای شارژ کارتریج به صورت آنلاین کلیک کنید.

نحوه اتصال پرینتر کانن به Wifi

برای وصل کردن پرینتر کانن به Wifi ابتدا باید گزینه تنظیمات را از منوی اصلی باز کنید. پس از آن دکمه پرینتر را فشار بدهید. در ادامه کار برای جست و جو باید بر روی دکمه Add printer  کلیک کنید. پس از این که کلیک کردید به جست و جوی ویندوز متصل به Wifi بپردازید. بعد از این که گزینه مورد نظر یافت شد باید نصب درایور را شروع کنید. پس از طی این مراحل و اتمام آن ها دستگاه شما متصل شده است و می توانید مراحل چاپ فایل های مورد نظر خود را شروع کنید. برای اینکه از درستی اتصال مطمئن شوید ابتدا یک صفحه برای نمونه چاپ کنید اگر به درستی دستگاه شما عمل کرد نشان دهنده اتصال صحیح سیستم شما است پس از آن با خیال راحت به چاپ فایل های مورد نظر خود بپردازید.

تنظیمات در جهت سیستم عامل میکنتاش

در اولین مرحله اتصال پرینتر کانن به Wifi باید وارد تنظیمات پرینتر شوید و پس از آن به گزینه Wifi وصل شوید. اگر امنیت شبکه روشن باشه باید نام کاربری مورد نظر و گذر واژه آن را وارد کنید. پس از وارد شدن درایور پرینتر را نصب کنید و از گوشه بالای سمت راست صفحه اصلی به تنظیمات بروید. سپس بر روی شکل اپل ضربه بزنید وبه قسمت  تنظیمات بروید و گزینه Preferencesرا باز کنید. در ادامه کار گزینه  Printers and Scanners را باز کنید. با کلیک کردن بر نماد به اضافه دستگاه های جدید را اضافه کنید. در بالای صفحه پرینتر شما یک برگه به نام IP وجود دارد، از بین گزینه هایی که در لیست وجود دارند  IPP  اینترنت خود را انتخاب کنید. آدرس IP و نام WiFi خود را انتخاب کنید. با اتمام این مراحل و به پایان رساندن آن ها دستگاه پرینتر شما به Wifi متصل می شود. با اطمینان از اتصال صحیح می توانید فایل های مد نظر خود را چاپ کنید.

تنظیمات بر روی گوشی موبایل

بر روی تلفن همراه برنامه های زیادی وجود دارند که می توان از طریق آن ها فرایند چاپ را انجام داد، یکی از این برنامه ها را دانلود کنید. در ادامه آن فایلی را که قصد چاپ آن را دارید باز کنید بر اساس دستور چاپی که در سه گزینه برای شما توضیح داده است می توانید پرینتر خود را اضافه کنید. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد چاپ با تلفن همرا خود را دارید باید با برنامه های تنظیم اندازه و طرح فونت آشنا شوید. در ادامه برنامه ای برای چاپ عکس دانلود کرده بودید را باز کنید و عکسی را که قصد چاپ آن را دارید انتخاب کنید، سپس بعد از تنظیمات عکس، بر روی چاپ عکس ضربه بزنید، اگر مراحل گفته شده را به درستی طی کرده باشید موفق به چاپ عکس مد نظر خود می شوید.

نتیجه گیری

اتصال پرینتر کانن به Wifi کار سختی نیست بلکه بر خلاف آن که به نظر سخت می آید کار بسیار آسانی است، برای ااتصال پرینتر کانن به Wifi از سه راه یا مرحله می توانید استفاده کنید. ما به طور کامل این سه روش را برای شما در اینجا شرح داده ایم. جالب است بدانید انجام این مراحل در پرینتر های مختلف به طور تقریبی یکسان است و این موضوع سبب آسان شدن کار شما و هم چنین سرعت بخشیدن به عمل کرد شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =