تونر کارتریج چیست؟

  تونر جز اصلی چاپگر شماست. بدون تونر، نمی توانید چاپ کنید زیرا تونر، رنگی است که روی کاغذ قرار می گیرد. کارتریج های جوهر بسیار شبیه تونرها هستند، با این تفاوت که از کارتریج های جوهر در چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شود در حالی که از کارتریج های تونر در چاپگرهای لیزری استفاده می شود. چاپگرهای لیزری نوعی از چاپگرها هستند که اکثر مشاغل از آن استفاده می کنند. به این دلیل که چاپگرهای لیزری کارایی بیشتری دارند و می توانند حجم بیشتری از صفحات سیاه و سفید را بسیار سریعتر از اکثر چاپگرهای جوهر افشان چاپ کنند.
چاپگرهای جوهر افشان عمدتا برای چاپ در منزل، چاپ شخصی یا چاپی که به رنگ زیادی نیاز دارد، استفاده می شوند. در حالی که چاپگرهای لیزری برای کاربرانی که حجم بالایی از صفحات را به طور منظم چاپ می کنند بسیار عالی است، به همین دلیل بسیاری از مشاغل چاپگر لیزری را بر جوهر افشان ترجیح می دهند. هزینه هر صفحه و نگهداری منظم معمولاً کمتر از چاپگر جوهر افشان است. چاپگرهای لیزری توانایی چاپ صفحات را با سرعت بسیار بیشتری دارند.

تونر کارتریج چیست؟

بنابراین، اگر شما شغلی دارید که می خواهید توسط چاپگر لیزری هزینه های مصرفی خود را کاهش دهید و در عین حال صفحات زیادی را چاپ کنید، کارتریج تونر یک قسمت اساسی در این کار است. تونر از یک پودر خوب تشکیل شده است که می تواند به صورت مغناطیسی شارژ شود. این بار مغناطیسی توسط درام با بار الکتریکی برداشته می شود و ذرات تونر را به شکل هایی که می خواهید چاپ کنید روی صفحه چاپ می کند. لیزر موجود در چاپگر با استفاده از گرما این ذرات تونر را به صفحه می چسباند.

پودر تونر کارتریج

پودر تونر به رنگ های سیاه، آبی، قرمز و زرد ارائه می شود. این پودر دارای ذرات ریز پلاستیکی است که در هنگام عبور از فیوزر، چاپی رنگی برای شما ایجاد می کند. این مخلوط تصویری واضح و ماندگار روی کاغذ ایجاد می کند. تونر معمولاً باید هر 2000 صفحه یا نزدیک به همین میزان چاپ کند. کارتریج های تونر چاپگر لیزری، در مقایسه با کارتریج های چاپگر جوهر افشان، که معمولاً حدود 500 صفحه قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند، عمر طولانی تری دارند. مراقبت از چاپگر، تعمیر و نگهداری و تمیزکاری منظم و تمیز کردن کارتریج های تونر باعث می شود چاپگر شما به طور مثر کار کند و باعث افزایش طول عمر آن شود.

تونر کارتریج چیست؟

چند نکته برای تمیز کردن تونر:

• کارتریج تونر را با یک پارچه تونر مخصوص پاک کنید. پارچه تونر برای جذب و گرفتن ذراتی از تونر است که سایر پارچه ها آنها را نمی گیرند. • برای مکش هر تونر ریخته شده در داخل چاپگر خود از خلا تونر استفاده کنید. • برای تمیز کردن گوشه ها و محل های صعب العبور چاپگر خود، از یک برس تمیز استفاده کنید. • غلتک تغذیه کاغذ را با استفاده از الکل مالش دهید. در آخر، تونر کارتریج، یکی از بهترین مواد مصرفی برای افرادی است که چاپ هایی اعم از گزارشات، فاکتورها، اسناد و مدارک دارند، تونر می تواند کارهای چاپی شما را تمیز، ماندگار و با ثبات چاپ کند و برای دفاتر و استفاده های خانگی که کارهای چاپی مانند چاپ جزوه، مقاله و از این قبیل دارند، بسیار موثر خواهد بود. فروشگاه اینترنتی اچ پی کنون سنتر دارای کارتریج تونرهای مختلف با انواع برندها از جمله: اچ پی HP، سامسونگ، کانن و… است که می تواند این تونرهای را در مدلهای مختلف مانند اورجینال، گرید آ، چینی و ایرانی با بهترین قیمت و با کیفیت عالی به شما ارائه دهد. شما می توانید برای خرید کارتریج تونرهای لیزری مشکی و خرید کارتریج تونرهای لیزری رنگی، به وبسایت فروشگاهی اچ پی کنون سنتر مراجعه کرده و تونر مورد نیاز با چاپگر خود را با قیمت ایده آل و مقرون به صرفه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + سیزده =