تفاوت کاغذ عکس و کاغذ عادی در چیست و برای شارژ کارتریج تونر می توانید از ما کمک بگیرید

مهمترین تفاوت کاغذ عکس و کاغذ عادی

آیا از تفاوت کاغذ عکس و کاغذ عادی اطلاع دارید؟ آیا می دانید این تفاوت ها کدام ها هستند؟ برای پاسخ به این سوالها و سوالات دیگری از این قبیل، لازم است نخست با قابلیت ها و ساختار هر کدام از این کاغذها آشنا شوید. همان طور که می دانید کاغذ عکس مناسب چاپ عکس های مات و شفاف است و از کاغذ معمولی برای چاپ متن و نوشته استفاده می گردد. جنس کاغذ، وزن آن و خصوصیات دیگر از فاکتورهای موثر در انتخاب کاغذ محسوب می گردد.

  1. کاغذ عکس

برای چاپ عکس چهار نوع مختلف کاغذ وجود دارد که عبارتند از: سیلک، براق، متالیک و مات. از این چهار نوع کاغذ، برای کاغذهای لابراتوار و پرینتر استفاده می گردد. در ادامه به معرفی این چهار نوع کاغذ می پردازیم.

کاغذهای براق دارای دو نوع متفاوت هستند:

این دو نوع کاغذ متمایز از یکدیگر هستند ولی هر دوی آنها بافت ندارند. کاغذهای براق از قدرت انعکاس نور برخوردار هستند و حساسیت بالایی در برابر اثر انگشت دارند که به همین دلیل به حالت روکش شده و در داخل قاب از آنها استفاده می گردد. برخی از موارد استفاده از کاغذهای براق عبارتند از: آلبوم های خانوادگی، عکس های سیاه و سفید و قدیمی، عکس هایی با طیف رنگی بالا

کاغذ سیلک لابراتوار همان عکس های ابریشمی هستند که از بافت منظمی که از کاغذ درشت تر است، برخوردار هستند. کاغذ سیلک از نوع مات است و به همین دلیل اثر انگشت بر روی آن به جای نمی ماند. کیفیت این کاغذ در مقایسه با کاغذهای مات بهتر است. آلبوم های عروسی و عکس های کودک با استفاده از این کاغذها جلوه بهتری خواهند داشت. موارد استفاده از این کاغذها عبارتند از :

این کاغذ هم دارای دو نوع مختلف است :

در حالت کلی کاغذ مات از بافت نامنظمی برخوردار است و نور را منعکس نمی کند. از دیگر مشخصه های کاغذ مات می توان به کشیده شدن راحت خودکار بر روی آن، بر جای نماندن اثر انگشت و ایده ال برای امضاء کردن اشاره نمود.

از کاغذ مات می توان برای عکس های دیواری، رومیزی و آلبومی استفاده نمود.

از دیگر انواع کاغذ، کاغذ متالیک است که مانند کاغذهای مات از توان انعکاس نور برخوردار است ولی بافت ندارد. از رنگ های طبیعی برای رنگ های داخلی این کاغذ استفاده شده است و از تم های رنگی مختلفی برخوردار است. حساسیت این کاغذ در مقابل اثر انگشت و خط و خش زیاد است و از آن برای قاب عکس های شاسی می توان استفاده کرد.  موارد استفاده از کاغذ متالیک عبارتند از :

  1. کاغذ عادی

کاغذهای عادی هم چند نوع هستند. به هر اندازه که وزن کاغذ سبک تر باشد، کیفیت عکس چاپی در آن هم تقلیل می یابد. کاغذهای معمولی که تقریبا وزنی بین 70 تا 80 گرم داشته باشند بیشتر برای پرینت متن مناسب تر هستند تا چاپ عکس.

کاغذهای ساده و روکش دار هم وجود دارند که در نوع روکش دار جوهر روی کاغذ می تواند کمی بیشتر دوام بیاورد. در حالت کلی کاغذهای سبک از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر هستند ولی فقط برای چاپ متون می توان از آنها استفاده کرد. از انواع مختلف کاغذهای عادی می توان به کاغذ و مقوای گلاسه، کاغذ تحریر، مقوای پشت سفید و پشت طوسی، کاغذ روزنامه، کاغذ صنعتی کرافت و مقوای ایندل برد اشاره نمود.

جمع بندی

مطمئنا الان دیگر شما هم متوجه تفاوت های بین کاغذ عادی و کاغذ عکس شده اید. کاغذ ساده مناسب پرینت پوشش ندارد و به همین دلیل جوهر را حین چاپ در خودش نگهداری کرده و از نفوذ جوهر به بافت کاغذ جلوگیری می کند. در مورد کاغذهای عکس هم نوع روکش دار میکروسکوپی از کیفیت بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =