تعمیر کارتریج جوهر خشک

کارتریج های جوهر خشک شده، می توانند علاوه بر متوقف کردن کارهای چاپی، هزینه های زیادی را روی دست مصرف کننده بگذارد. اگرچه در بسیاری از موارد، شما باید کل کارتریج را جایگزین کنید، اما راه حل هایی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

چه عواملی باعث خشک شدن جوهر می شود:

استفاده به ندرت

افرادی که از چاپگرهای خود به ندرت استفاده می کنند متوجه می شوند که کارتریج ها به سرعت خشک می شوند و در نتیجه به راحتی مسدود می شوند. برای اطمینان از تمیز ماندن نازل ها، می توانید با چاپ بیشتر از خشک شدن جوهرها جلوگیری کنید و هزینه های مصرفی را کاهش دهید.

کارتریج ها منقضی شده اند

بسیاری از افراد اطلاع ندارند که تاریخ انقضا کارتریج های چاپگر تمام شده است و استفاده از آنها پس از تاریخ اتمام، می تواند منجر به مشکلات چاپی شود. به طور کلی توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، کارتریج ها را بیش از 12 ماه نگه ندارید و مطمئن شوید که آنها را در مناطق خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری می کنید.

 

تعمیر کارتریج جوهر خشک

 

دوباره پر کردن کارتریج ها

اگر این کار اشتباه انجام شود، می تواند منجر به ورود هوا به داخل کارتریج، خشک شدن جوهر و گرفتگی سر نازل شود. به همین دلیل ما فقط از تولید کنندگان معتبر با کنترل کیفیت شگفت انگیز، منبع تهیه می کنیم.

نگهداری آنها در نزدیکی رادیاتورها و اتاق های گرم

همیشه اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما در یک اتاق با دمای پایدار قرار دارد، زیرا دما می تواند بر عملکرد کارتریج های جوهر شما تاثیر بگذارد.

برای تعمیر کارتریج جوهر خشک چه باید کرد؟

1: تمیز کردن هد چاپ را در تنظیمات چاپگر خود اجرا کنید.

این گزینه ممکن است از طریق رایانه شما یا به عنوان تابعی از خود چاپگر در دسترس باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، کارشناسان اچ پی کنون سنتر شما را راهنمایی می کند. احتمالاً باید 4-5 بار این را اجرا کنید.

2: کارتریج را خیس کنید

کارتریج را از چاپگر خارج کنید. کارتریج را در یک کاسه آب گرم قرار دهید (ما توصیه می کنیم این کار در یک کاسه انجام شود و نه در حمام یا یک سینک ظرفشویی برای کاهش خطر لکه گیری) تا سر چاپگر غوطه ور شود.

برای انسداد جدی، ممکن است بخواهید یک چوب پنبه را در آب گرم خیس کنید و آن را در ناحیه کارتریج محل جوهر مالش دهید. وقتی جوهر جریان آب را شروع می کند، آن را بردارید.

نازل ها را با دستمال کاغذی یا پارچه ای بدون پرز خشک کنید و آنها را داخل چاپگر قرار دهید. مرحله 1 را تکرار کنید. اگر لازم است این کار را بیش از دو بار تکرار کنید، اگر مشکل برطرف نشد، توصیه می کنیم یک کارتریج جدید بخرید زیرا احتمال غیرقابل رفع شدن وجود دارد.

ماندگاری کارتریج من چقدر است؟

ماندگاری کارتریج چاپگر و مدت تقریبی دوام کارتریج در بسته بندی مهر و موم شده آن است. ماندگاری کارتریج چاپگر اصلی 24 ماه و ماندگاری کارتریج سازگار 36 ماه است.

تعمیر کارتریج جوهر خشک

چرا بعضی از کارتریج ها تاریخ انقضا دارند؟

تاریخ انقضا در کارتریج ها وجود دارد تا کاربران را تشویق به چاپ کند قبل از اینکه جوهر چاپگر در معرض گرفتگی یا مشکلات کیفیت چاپ قرار گیرد تاریخ ها را می توانید در کنار کارتریج یا در جعبه کارتریج پیدا کنید.

آیا بعد از اتمام تاریخ انقضا هنوز می توانم از کارتریج استفاده کنم؟

کارتریج ها در صورت نگهداری صحیح در محیط صحیح بیشتر دوام می آورند. در صورت باقی ماندن در بسته بندی مهر و موم شده، حداقل دو سال پس از تاریخ خرید دوام می آورند. حتی پس از دو سال، کارتریج شما هنوز هم قابل استفاده است، بنابراین ارزش آزمایش را دارد. بخاطر داشته باشید، یک کارتریج منقضی شده می تواند به طور بالقوه سر چاپگر شما را مسدود کند، که بسته به مدل چاپگر شما رفع مشکل آن هزینه بالایی دارد.

در آخر، اگر کارتریج به درستی استفاده نشود، می تواند خشک شود. برای استفاده بیشتر از کارتریج چاپگر، مطمئن شوید که مهر و موم شده باقی مانده و در فضای تاریک و خنک مانند کمد میز به صورت ایستاده نگهداری شده است. پس از نصب، اطمینان حاصل کنید که حداقل هر دو هفته یکبار کار چاپ را انجام می دهید تا کارتریج را در اولویت قرار دهید. امیدواریم این راهنما مفید واقع شده باشد. اگر در مورد مراقبت از کارتریج خود سوالی دارید، با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =