نحوه عملکرد چاپگر لیزری

 

چاپگر لیزری چیست؟

امروزه انواع مختلف چاپگرها در بازار موجود است و هرکدام از فن آوری های مختلفی برای دستیابی به صفحه چاپی مشابه در نتیجه، استفاده می کنند. چاپگر لیزری اولین اختراعی بود که در سال 1969 توسط گری استاركویدر كه در تیم توسعه محصولات زیراكس كار می كرد، ایجاد شد.
ایده او استفاده از لیزر برای چاپ تصویری بر روی درام دستگاه کپی بود که سپس بر روی کاغذ منتقل می شد. از این رو این دستگاه به نام “چاپگر لیزری” معرفی شد. هنگامی که چیزی را چاپ می کنید، رایانه شما جریان گسترده ای از داده های الکترونیکی (به طور معمول چند مگابایت یا میلیون نویسه) را به چاپگر لیزری شما ارسال می کند. یک مدار الکترونیکی در چاپگر می فهمد که معنی همه این داده ها چیست و لازم است در صفحه چگونه به نظر برسد. این امر باعث می شود تا پرتو لیزر از طریق درام داخل چاپگر به عقب و جلو اسکن شود و الگویی از الکتریسیته ساکن ایجاد کند. الکتریسیته ساکن نوعی جوهر پودری به نام تونر را به صفحه جذب می کند. سرانجام، مانند دستگاه فتوکپی، یک واحد فیوزر، تونر را به کاغذ متصل می کند.

چاپگر لیزری چگونه کار می کند؟

درصد قابل توجهی از محل کار، در طیف وسیعی از صنایع، روزانه از چاپگر استفاده می کنند و چاپگرهای محل کار تمایل دارند که چاپگرهای لیزری باشند نه جوهر افشان. نحوه کارکرد یک چاپگر لیزری برای اکثر افراد یک رمز و راز است، با این حال، ما در اینجا توضیح می دهیم که چگونه اسناد از صفحه ای به صفحه دیگر با استفاده از چاپگر لیزری چاپ می شوند.

نحوه عملکرد چاپگر لیزری

نحوه عملکرد پرینتر لیزری

آنها با استفاده از یک سیم گرم شده برای شارژ مثبت یک درام کار می کنند، سپس توسط لیزر از آن عبور داده می شود که بار را در نواحی مورد نظر معکوس می کند. نواحی درام که اکنون بار منفی دارند، نشان دهنده تصویر یا متنی است که قرار است چاپ شود. غلتک تونر از روی درام عبور داده می شود و ذرات تونر به مناطق دارای بار منفی می چسبند. سپس یک ورق کاغذ در زیر درام روکش شده تونر، تغذیه شده و تونر به سطح آن منتقل می شود و یک نسخه چاپگر از یک سند یا تصویر دیجیتال ایجاد می کند. با چاپ اولین چاپگرهای لیزری که در سال 1976 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت، چاپ لیزر، خود را به عنوان یک راه حل چاپی مطمئن، اثبات کرده است. گنجاندن فناوری پرتو لیزر به منظور تأمین خروجی های با دقت بالا، چاپگرهای لیزری بهترین گزینه برای دفاتر و محل های شلوغ کاری است.

گام به گام: فرآیند چاپ لیزر

روند چاپ لیزر تفاوت اساسی با روند چاپ جوهر افشان دارد، که از جریان های جوهر دقیق برای چاپ بر روی کاغذ استفاده می کند. روند چاپ لیزر شامل 9 مرحله کلیدی است. – داده های مورد نیاز برای چاپ از رایانه به چاپگر لیزری منتقل می شود. این امر معمولاً از طریق کابل اترنت یا به صورت بی سیم صورت می گیرد در صورتی که چاپگر قابلیت بی سیم دارد. – سپس چاپگر باید از طریق گرم شدن سیم تاج به دمای لازم برسد. این سیم پس از گرم شدن، یک بار الکتریکی ساکن را به یونیت درام منتقل می کند. – یونیت درام، که اکنون بار مثبت دارد، آماده دریافت پرتوی لیزر و شروع فرآیند انتقال داده به طور مستقیم بر روی درام است. – هنگامی که لیزر فعال شد، پرتو از یک واحد آینه متحرک منعکس می شود که پرتو را مستقیماً به داخل یونیت درام هدایت می کند.

نحوه عملکرد چاپگر لیزری

– هنگامی که تونر به درام برخورد می کند، بار از منفی به مثبت تغییر می یابد. نواحی دارای بار منفی اکنون محل چسبیدن ذرات تونر به درام و انتقال مستقیم آنها بر روی کاغذ را نشان می دهد. – غلتک جوهر اکنون شروع به پوشاندن درام با تونر می کند. تونر از ذرات مرکب میکروسکوپی تشکیل شده است که اکنون با بار مثبت، به نواحی دارای بار منفی در یونیت درام می چسبد. – اکنون یک ورق کاغذ با بار مثبت از نزدیک درام رد می شود و ذرات تونر با بار منفی را به صفحه جذب می کند. – کاغذی که اکنون حاوی محتوای مرکب است، به واحد فیوزر منتقل می شود، جایی که غلطک ها ذرات تونر را به کاغذ متصل می کنند. – سپس صفحه به طرف دیگر دستگاه کپی منتقل می شود و شما اکنون یک چاپ موفقیت آمیز خواهید داشت.

اجزای چاپگر لیزری

یک چاپگر لیزری مدرن شامل 8 جز اصلی است که هر یک در تولید کیفیت چاپ عالی که امروزه به آن عادت کرده ایم ضروری است. آناتومی چاپگر شامل موارد زیر است:

منبع تغذیه

برای شارژ درام که به ولتاژ بالا احتیاج دارد، منبع تغذیه برای تبدیل جریان AC به ولتاژهای بالاتر مورد نیاز برای فرآیند انتقال، کار می کند.

یونیت درام

نقش یونیت درام جذب ذرات تونر با بار مثبت بر روی سطح آن است. برای دستیابی به این هدف، چاپگرهای لیزری معمولاً از سیم تاج استفاده می کنند که ولتاژ بالایی را تحمل می کند. به محض شارژ کافی درام، پرتوی لیزر از طریق آینه هایی به سطح درام هدایت می شود که تصاویر را به صورت دقیق روی سطح درام اسکن می کند.

کارتریج های تونر

چاپگرهای لیزری از ذرات مرکب میکروسکوپی به شکل پودری معروف به تونر استفاده می کنند. هنگامی که توسط واحد فیوزر گرم می شود، تونر ذوب می شود و اجازه می دهد تا تحت فشار به روی کاغذ چاپ شوند. مانند کارتریج های جوهر افشان، تونر بیشتر در رنگ های CMYK استفاده می شود. به صورت ترکیبی، این رنگ ها می توانند هر پالت رنگی را دوباره ایجاد کنند.

سیم های تاج

سیم اولیه تاج، وظیفه شارژ مثبت یونیت درام را دارد تا درام بتواند ذرات تونر را روی سطح خود بکشد. به سیم تاج انتقال بار منفی داده می شود تا کاغذ را منفی کرده و ذرات تونر را از سطح درام به ورق بکشاند. هر دو این سیم ها برای ایجاد شارژ کافی به ولتاژ بالا نیاز دارند، این منبع تغذیه از طریق منبع تغذیه ولتاژ بالا تأمین می شود.

واحد فیوزر

واحد فیوزر متشکل از دو غلطک گرم شده است که برای ذوب فیزیکی ذرات تونر بر روی کاغذ استفاده می شود. با استفاده از گرما و فشار زیاد، ذرات تونر پودر شده، ذوب شده و پیوند محکمی با پارچه کاغذ ایجاد می کنند. با توجه به سرعت بالایی که واحد فیوزر کار می کند، تا آنجا که ممکن است با کاغذ تماس کمتری دارد که از خطر آتش سوزی جلوگیری می کند.

مزایای چاپگرهای لیزری

چاپگرهای لیزری در مقایسه با فناوری جوهر افشان دارای مزایای مختلفی هستند.

سرعت

بارزترین مزیت لیزر در مقابل جوهر افشان سرعت است. پرینترهای لیزری با سرعت بالاتر در صفحه اول و هر دقیقه، نسبت به نمونه های جوهر افشان، خود چاپ لبه ای کاملاً واضح دارند. این سرعت های بالاتر باعث می شود که پرینترهای لیزری گزینه مناسبی برای محیط اداری باشند. چاپگرهای لیزری متناسب با چاپ با حجم بالا و سرعت بالا، طبیعتاً به فضاهای شلوغ کاری سرعت می دهند.

هزینه های جاری

اگرچه نیاز به هزینه اولیه بالاتری در هزینه ها داریم، بازده تولید تونر به مراتب بیشتر و از نظر اقتصادی دارای کارایی بیشتری نسبت به کارتریج های جوهر است. کارتریج های تونر که برای حجم زیاد طراحی شده اند، در مقایسه با کارتریج های جوهر، ارزان ترین انتخاب هستند. کارتریج های تونر با ظرفیت های فوق العاده بالا که در بسیاری از موارد در دسترس هستند، امکان چاپ بی وقفه هزاران صفحه را فراهم می کنند.

قابلیت اطمینان

چاپگرهای لیزری برای چاپ با حجم بالا، سرعت بالا طراحی شده اند و باید با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان طراحی شوند. آزمایش دقیق تر و مواد ساخت محکم به معنای خرابی کمتر و افزایش کلی قابلیت اطمینان است، که آنها را برای فضاهای کاری شلوغ مناسب می کند.

کیفیت

با ویژگی های میکروسکوپی تونر، چاپگرهای لیزری دقت بسیار بالاتری نسبت به قطرات جوهر مورد استفاده در چاپ جوهر افشان ارائه می دهند. این سطح دقت بالاتر با افزایش تفکیک پذیری و جزئیات دقیق به کیفیت بالاتر تبدیل می شود. چاپگرهای لیزری تجربه چاپ برتر و قیمت کلی پایین تری را نسبت به چاپگرهای جوهر افشان ارائه می دهند. این امر آنها را به گزینه ای روشن برای محیط اداری تبدیل می کند.

نحوه عملکرد چاپگر لیزری

بنابراین چرا یک چاپگر لیزری را به جای نوع دیگری از چاپگر مانند جوهر افشان انتخاب می کنیم؟ خوب، پرینترهای لیزری بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند درصورت نیاز به چاپ حجم زیاد در یک بازه کوتاه. کارتریج های تونر می توانند هزاران، گاهی ده ها هزار صفحه چاپ کنند، کاری که چاپگرهای جوهر افشان نمی توانند انجام دهند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی جوهر افشان، بسیاری از موارد استثنایی در این قانون اکنون در دسترس هستند.

نحوه کار چاپگرهای لیزری: توضیحات کامل فنی

قطعات و اجزای متحرک زیادی درون چاپگر لیزری وجود دارد. هر قسمت نقش اساسی دارد و آنها برای تولید سند یا تصویر نهایی شما با هم کار می کنند. قسمت های اصلی چاپگر شامل کارتریج های تونر، درام تصویر (درام یا نور رسانا نیز نامیده می شود)، غلتک یا تسمه انتقال، فیوزر، لیزر و آینه ها هستند. در آخر، ما سعی کردیم، اطلاعات کاملی را در مورد چاپگر لیزری و نحوه عملکرد این دستگاه به شما ارائه دهیم، اگر دفتر کار کوچک، متوسط و یا شلوغی دارید و یا حتی اگر در منزل مشغول به کار اداری هستید و نیاز به این دارید که از پرینترهای لیزری سیاه و سفید استفاده کنید، می توانید با ورود به وبسایت فروشگاهی اچ پی کنون سنتر، انواع پرینترها با برندهای مختلف را ببینید و چاپگر لیزری خود را با بهترین قیمت و مقرون به صرفه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =