تمیز کردن هد چاپگر

  پس از استفاده از چاپگر برای تعدادی از پروژه ها، معمولاً کاربران با مشکلات کیفیتی روبرو می شوند. این می تواند شامل نوشتارهای خط دار، محو یا لکه ریزی روی چاپ شما باشد و اغلب می تواند نتیجه یک چاپگر کثیف باشد. هد چاپی چیست؟ پاسخ ساده تر از تصور شماست. سر چاپ جزء مهم در چاپگر است که کارتریج های جوهر را در خود جای داده است. به طور معمول در زیر چاپگر شما قرار دارد و با گذشت زمان می تواند با جوهر مسدود شود.
مهم نیست که از کدام نوع کارتریج استفاده می کنید، سازگار، قابل استفاده مجدد و یا هر کارتریج تونر دیگر، در هر صورت جوهر می تواند خشک شود و در ظاهر چاپ شما مشکل ایجاد کند. اگر این مورد رفع نشود، چاپگر شما امکان خراب شدن دارد و ممکن است مجبور شوید کاملاً پرینتر را تعویض کنید.

هد پرینت را معمولاً می توان به دو روش تمیز کرد:

از طریق نرم افزار موجود در رایانه شخصی یا دستی با بیرون کشیدن چاپگر. در اینجا خلاصه ای از نحوه تمیز کردن هد چاپگر از متخصصان HP آورده شده است: 1. عملکرد “Clean Printhead” را از رایانه خود اجرا کنید. 2. اگر مرحله بالا کار نکرد، درپوش چاپگر خود را باز کنید و سپس آن را از پریز برق جدا کنید. 3. هر کارتریج جوهر را برداشته و آن را با یک پارچه تمیز کنید. 4. اتصالات سر چاپ را تمیز کنید. 5. کارتریج های چاپی را دوباره وارد کنید. 6. چاپگر خود را به پریز برق وصل کنید. 7. به چاپگر اجازه دهید بوت شود و راه اندازی خودکار را اجرا کند. 8- یک برگه به عنوان تست چاپ کنید تا ببینید آیا این روش ساده مشکل را برطرف کرده است یا خیر. 9. ممکن است لازم باشد چندین بار دیگر این روش را انجام دهید. 10. اگر همه راه های دیگر را امتحان کردید و نتیجه ای نداد، چاپگر خود را به یک تعمیرکار نشان دهید. مهم است که به یاد داشته باشید این قطعات ظریف هستند. اگر تصمیم دارید خودتان تعمیر را انجام دهید، باید مراقب باشید که به اتصالات سر چاپگر و کارتریج جوهر آسیب نرسانید. اگر آسیب دیده باشند، احتمالاً لازم است چاپگر را برای تعمیر به یک تعمیرکار ببرید.

تمیز کردن هد چاپگر

چه زمانی باید سر چاپ را تمیز کنم؟

یک چاپگر می تواند بعد از مدتی که با آن کار نکرده اید، کثیف شود. توصیه می شود هر ماه چند کار چاپ انجام دهید تا کیفیت چاپ حفظ شود و جوهر در کارتریج خشک نشود. با این حال، حتی اگر چند بار در هفته چاپ کنید، باز هم ممکن است با مشکلات سر چاپ روبرو شوید. خیلی سریع خواهید فهمید که آیا چاپگرتان برای شما مشکلی ایجاد می کند یا خیر. اگر رایانه شخصی یا صفحه LCD چاپگرتان به شما هشدار دهد که کارتریج های جوهر شما پر است اما جوهر به کاغذ منتقل نمی شود، به احتمال زیاد با یک پرینت مسدود شده روبرو هستید. اسناد تار و تصاویری که به نظر می رسد کمرنگ هستند نیز نشانه هایی است که زمان پاک کردن هد چاپگر است. قبل از شروع مراحل تمیز کردن، باید بررسی نازل را انجام دهید، این کار را معمولاً می توانید از طریق رایانه یا چاپگر در مدل های جدید انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند تا از لمس هد چاپگر و آسیب رساندن به اتصالات کارتریج های جوهر یا خود چاپگر جلوگیری کنید. در کل، تمیز کردن سر چاپ فقط یک کاری است که می توانید برای اطمینان از عملکرد روان چاپ، انجام دهید. همچنین این یکی از ساده ترین کارها در خانه یا محل کار شما است.

چگونه می توان هد چاپی HP را با دست تمیز کرد؟

اگر سعی کرده اید سر چاپ را از طریق نرم افزار تمیز کنید اما هنوز هم در کارهای چاپی خود مشکل مشاهده می کنید، ممکن است لازم باشد آن را به صورت دستی تمیز کنید. باز هم، مهم است که هنگام کار با کارتریج های جوهر و سر چاپ احتیاط کنید زیرا آنها به راحتی آسیب می بینند. 1. چاپگر را روشن کرده و درب دسترسی را باز کنید (این مدل متفاوت است). 2. پس از روشن کردن چاپگر شروع به کار می کند و شما می توانید به سر چاپگر و کارتریج دسترسی داشته باشید. 3. منتظر بمانید تا قبل از جدا کردن دستگاه از پریز برق، حرکت کارتریج ها متوقف شود، حدود 3 ثانیه (این درایو چاپگر را در یک مکان نگه می دارد تا بتوانید سر پرینت مسدود شده را بردارید). 4. با بلند کردن یا فشار دادن زبانه ای که آنها را در جای خود قرار داده و بیرون کشیدن آنها، کارتریج ها را خارج کنید. 5. کارتریج ها را روی یک کاغذ تمیز در کنار آنها بگذارید و مطمئن شوید که نازل از هر سطح فاصله دارد. ابتدا نقاط تماس کارتریج جوهر را تمیز کنید. 6. برای پاک کردن جوهر اضافی از قطعات واقع در پایین هر کارتریج جوهر، از پارچه ای بدون پرز استفاده کنید، اما خود نازل را تمیز یا لمس نکنید. 7- قطعات باید از هر سطحی دور باشند تا آسیب نبینند و نازل نباید به سمت پایین باشد، در غیر این صورت می توانید باعث تخلیه مابقی جوهر در محفظه شوید. 8- اگر جوهر روی قطعات باقی مانده است، از یک چوب پنبه یا فومی مرطوب با آب بطری استفاده کنید تا به آرامی تمیز شود (توجه: برای تمیز کردن نقاط تماس یا سر چاپ از الکل یا مایع تمیز کننده دیگر استفاده نکنید).

تمیز کردن هد چاپگر

در ادامه مراحل

9- قبل از تعویض کارتریج جوهر در چاپگر، نقطه تماس را با یک پارچه تمیز خشک کرده و یا بگذارید تا در هوا خشک شود. 10- پس از اتمام کارتریج، آن را بر روی کاغذ تمیز قرار دهید و از همان روش برای تمیز کردن بقیه کارتریج ها استفاده کنید. اکنون وقت آن است که خود چاپگر را تمیز کنید. 11- به دنبال نقاط تماس روی قطعات چاپی داخل چاپگر بگردید و آنها را با استفاده از پارچه ای بدون پرز به آرامی پاک کنید. 12- اطمینان حاصل کنید که هیچ جوهری در قطعات چاپگر باقی نمانده است. 13- دقیقاً مانند کارتریج های جوهری، اگر در از بین بردن جوهر اضافی مشکل دارید، از یک چوب پنبه و آب معدنی استفاده کنید تا تمیز شود. 14- حدود پنج دقیقه صبر کنید تا قطعات چاپگر خشک شود و سپس کارتریج های جوهر را دوباره در چاپگر قرار دهید. 15- قبل از اینکه سیم را وصل کنید، آنها را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که ایمن هستند. 16- قبل از اقدام به چاپ اسناد، درپوش را روی سر چاپ ببندید و منتظر بمانید تا مراحل اولیه به پایان برسد.

اگر با تمام این کارها چاپگر من هنوز خوب چاپ نکند چه؟

اگر هنوز با مشکلات کیفیت یا خطاهای هد چاپی روبرو هستید، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد. قبل از انجام اقدامات دیگر، توصیه می شود که چهار یا پنج بار دیگر سر چاپ و کارتریج های جوهر را تمیز کنید. همچنین، چاپگر خود را یک شب از برق کشیده و نازل کارتریج های جوهر خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید پر نیست. کارتریج های جوهر قدیمی یا آسیب دیده همچنین می توانند در عملکرد چاپگر شما مشکل ایجاد کنند. اگر با مراحل بالا مشکلی برطرف نشده است، می تواند تعویض کاتریج ها برای شما جواب باشد. در نهایت، ما به شما پیشنهاد می کنیم برای برطرف کردن مشکلات چاپی خود پرینترتان را به یک تعمیرکار نشان دهید تا بتواند اصولی مشکل چاپگر شما را برطرف کند. این می تواند برای شما بهتر باشد و اطمینان حاصل کنید که چاپگر خود را درست و بدون هیچ ایرادی دریافت می کنید. فروشگاه اینترنتی اچ پی کنون سنتر، در سمت خدمات و تعمیرات دستگاه های پرینتر، نقش بسیاری دارد و با دقت کامل و قیمت مناسب دستگاه های شما را تعمیر کرده و در اسرع وقت به شما تحویل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =