دراین مقاله به بررسی تفاوت کارتریج تونر و یونیت درام خواهیم پرداخت و جهت شارژ کارتریج خود با ما تماس بگیرد.

تفاوت کارتریج تونر و یونیت درام چیست؟

آیا کارتریج تونر با یونیت درام تفاوتی دارد؟ کدام یک بهتر است؟ اصلا موارد استفاده هر کدام چیست؟ این ها سوال هایی هستند که ممکن است ذهن شما را به چالش بکشانند. در ادامه سعی می کنیم در این رابطه اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

کارتریج تونر و یونیت درام

این دو محصول در بیشتر مدل های پرینتر به حالت یکجا قرار داده شده است. البته شرکت های معتبر و بزرگ تر از جمله Brother، HP و Samsung این محصولات را به حالت جداگانه تولید و ارائه نموده اند. برای درک بهتر تفاوت این دو محصول لازم است ابتدا در مورد هر کدام توضیحاتی داده شود.

کارتریج تونر

در صورتی که پرینتر رنگی شما به حالت کم رنگ چاپ های خود را انجام دهد، نشان دهنده آن است که دیگر زمان آن فرا رسیده که کارتریج تونر را تعویض نمایید. این کارتریج ها را می توان تعویض و یا شارژ نمود. در کارتریج تونرهای سیاه و سفید تنها از یک رنگ مشکی استفاده می گردد و نوع رنگی آن از چهار رنگ اصلی تشکیل شده است. بعد از هر 4 باری که کارتریج تونر را تعویض می کنید لازم است یک بار هم یونیت درام را عوض نمایید.

انواع مختلف کارتریج تونر

کدام کارتریج تونر را پیشنهاد می کنید؟

کارتریجی که قابلیت شارژ مجدد داشته باشد مسلما از نوع یک بار مصرف بهتر خواهد بود زیرا در بلند مدت می تواند مقرون به صرفه باشد.

کارتریج های لیزری

در این نوع از کارتریج ها با استفاده از اشعه لیزر می توان بر روی کاغذ چاپ نمود. مکانیسم کار در کارتریج لیزر به این صورت است که اشعه لیزر قطعه ای با نام درام را باردار نموده و باعث جذب پودر تونر در پرینتر می گردد. به این شیوه عمل چاپ بر روی کاغذ انجام می گیرد.

کارتریج های جوهرافشان

کارتریج های جوهرافشان از نسل های قدیمی تر کارتریج ها هستند که امروزه به جز مواردی خاص از قبیل عکاسی ها که برای چاپ عکس در آنها استفاده می گردد، دیگر منسوخ شده اند. ماده اصلی برای چاپ در این مدل کارتریج ها جوهر می باشد.

تونر چه ویژگی هایی دارد؟

  1. تونر را می توان نوعی ماده سمی محسوب نمود که به میزان %30 از مواد شیمیایی آن قابل شناسایی است.
  2. هر ذره از تونر به اندازه %2 میکرون بزرگی دارد که می تواند تا مدت 6 ساعت به حالت معلق در هوا باقی بماند به طوری که حتی با استفاده از جاروبرقی های بسیار قوی هم نمی توان این ذرات را از هوا جمع آوری نمود.
  3. در صورتی که دست شما در تماس با تونر قرار گرفت، لازم است آن را با استفاده از آب سرد بشویید تا کمتر از طریق پوست جذب گردد.
  4. تونر می تواند حدودا تا یک سال در اتاق بدون رطوبت باقی بماند.

یونیت درام

یونیت درام می تواند جوهر را از پرینتر به روی سطح کاغذ منتقل نماید. این فرایند غالبا با استفاده از فشار و حرارت می تواند انجام بگیرد. معمولا خرابی این قطعه با استفاده از یک چراغ چشمک زن که بر روی دستگاه قرار دارد، تشخیص داده می شود.

نحوه استفاده از یونیت درام

کارتریج تونر و یونیت درام به منظور استفاده و شروع به کار پرینتر ها لازم است. این دو قطعه به یکدیگر وصل هستند. یونیت درام در مقایسه با کارتریج تونر از عمر بسیار بالایی برخوردار است.

دلیل نیاز چاپگر به درام چیست؟

بدون درام انتقال جوهر به روی کاغذ به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین وجود آن از ضروریات چاپ محسوب می گردد.

کلام آخر

همانطور که در بالا اشاره کردیم کارتریج تونر را می توان مخزن جوهر پرینتر معرفی نمود که ممکن است شارژی و یا یک بار مصرف باشد. البته استفاده از نوع شارژی توصیه می گردد. در مورد یونیت درام هم می توان گفت که با استفاده از حرارت جوهر و فشار می تواند چاپ نماید. با اطلاعات ذکر شده امیدواریم توانسته باشیم تفاوت های این دو را به خوبی تشریح نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =