در این مقاله به بررسی نحوه بهبود کیفیت اسکن در پرینتر خواهیم پرداخت . گاهی اوقات به هنگام چاپ با پرینتر اچ پی، خروجی چاپ دارای خط های عمودی، نقطه های مشکی و یا نوار های رنگی می باشد که باعث پایین آمدن کیفیت و وضوح خروجی چاپ شده می شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید دریافت که سر چشمه آن از کجاست. به همین دلیل باید مرحله به مرحله پیش رفت، در اولین مرحله باید از نبودن اشکال در فرایند چاپ مطمئن شوید. در صورت نبود مشکل از این مرحله باید به سراغ اسکنر بروید و آن را تمیز کنید. وجود هر گونه گرد و غبار، اثر انگشت و لکه ها روی شیشه اسکنر و زیر درپوش آن باعث بروز انواع خط های عمودی و نوار های رنگی در خروجی چاپ می شود. به همین دلیل باید برای بهبود کیفیت اسکن در پرینتر های اچ پی با توجه به نوع پرینتر خود به تمیز کردن آن بپردازید. برای مثال برای تمیز کردن پرینتر های دارای شیشه و در مسطح باید پس از پاک کردن زیر در اسکنر مراحل زیر را طی کنید. خرید و شارژ انواع کارتریج اچ پی در سایت hpcanoncenter.com انجام می شود.

تمیز کردن پرینتر

اولین قدم خاموش کردن پرینتر و جدا کردن سیم برق از آن است. در اسکنر را باز کنید، قبل از هر چیزی به این نکته توجه کنید که نباید اسپری ال سی دی یا شیشه پاک کن را به طور مستقیم بر روی شیشه و اجزای پرینتر اسپری کنید. در ادامه پارچه تمیز و بدون پد و پرز مهیا کنید. پس از آن در صورت عدم وجود اسپری ال سی دی، از شیشه پاک کن استفاده کنید و به همراه پارچه آماده شده شیشه اسکنر، قسمت پشتی سفید رنگ پشت درب، نوار شیشه ای و نوار سفید زیر آن را به طور کامل پاک کنید و برای جلو گیری از هر گونه خطر احتمالی آن را خشک کنید. در مرحله بعدی سیم پرینتر را به برق وصل کرده، و آن را روشن کنید پس از آن در اسکنر را به خوبی ببندید. در این مرحله دوباره باید اقدام به چاپ عکس یا فایل مورد نظر خود کنید. اما قبل از چاپ به این نکته توجه کنید که فایل یا عکس شما داری خط خوردگی، منگنه، چین خوردگی و نوار چسپ نباشد.

ریست کردن پرینتر

اگر با انجام مراحل بالا، باز هم خروجی به دست آمده دارای مشکل های ذکر شده بود باید به ریست پرینتر اقدام نمایید. در نتیجه ریست کردن پرینتر اچ پی خود اسنکر ها کالیبره می شوند و به احتمال زیاد مشکل بر طرف می شود. برای ریست کردن پرینتر ابتدا باید هر اجزایی را که بر روی شیشه و فیدر اسناد خودکار است بردارید و پس از آن در اسنکر خود را ببندید. بدون خاموش کردن پرینتر را از برق جدا کرده و حدود یک دقیقه صبر کنید، پرینتر را دوباره به برق وصل کنید. پس از طی این مراحل مجدد به چاپ فایل مورد نظر خود اقدام کنید در صورت عدم حل مشکل باید به تمیز کردن غلطک های فیدر خودکار بپردازید. برای تمیز کردن این غلطک ها شما به یک عدد پارچه تمیز و بدون پد به همراه آب مقطر فیلتر شده و یا آب معدنی نیاز دارید؛ چرا که آب لوله می تواند به دستگاه پرینتر شما آسیب جدی وارد کند.

سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. ابتدا فایل اصلی را از قسمت ADF جدا کنید. سپس پرینتر خود را خاموش کرده و سیم برق را از قسمت پشتی پرینتر جدا کنید. پس از آن قسمت ADF را باز کنید و پد جدا کننده و غلطک های انتخاب کاغذ را پیدا کنید، سپس پارچه خود را با کمی آب معدنی یا آب مقطر فیلتر شده مرطوب کرده و به طور آهسته و آرام به پاک کردن ذرات باقی مانده بر روی آن ها بپردازید. حدود دو الی سه دقیقه قسمت ADF را باز نگه دارید تا غلطک ها برای جلوگیری از انواع خطر های احتمالی به طور کامل خشک شود. پس از آن که از خشک بودن این قسمت مطمئن شدید درب آن را ببندید و مجددا به چاپ عکس و یا فایل خود بپردازید.

نتیجه گیری

گاهی اوقات ممکن است در هنگام چاپ با پرینتر اچ پی خود، خروجی های به دست آمده دارای مشکلاتی چون وجود نقاط و یا خط های عمودی بر روی سطح خود باشند. برای حل این مشکل راه کار های گوناگونی را به صورت مرحله به مرحله در این جا برای شما توضیح داده ایم. با استفاده از این روش های می توانید نسبت به بهبود کیفیت پرینتر اچ پی خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =