استفاده از قابلیت AirPrint به شما امکان پرینت گرفتن از نرم افزار هایی که این ویژگی ها را دنبال می کند می دهد. به طور کل می توان گفت که AirPrint یکی از روش های چاپ برای دستگاه های اپل است. اگر شما می خواهید علاوه بر ورود به این ویژگی، به سایر ویژگی های دستگاه پرینتر اچ پی وارد شوید بهتر است به نصب برنامه HP SMART اقدام کنید. برای استفاده از قابلیت AirPrint اپل در پرینتر HP ابتدا باید اتصال شبکه پرینتر را تنظیم کنید. برای این کار ابتدا باید از وصل بودن دستگاه پرینتر خود به شبکه بی سیم اطمینان حاصل نمود. در ادامه باید Wi-Fi  دستگاه اپل خود را روشن نمایید، پس از آن اتصال پرینتر خود را مورد بررسی قرار دهید. جهت شارژ و خرید کارتریج به سایت hpcanoncenter مراجعه بفرمایید.

اگر پرینتر شما دارای صفحه لمسی هستند برای کنترل اتصال شبکه منوی تنظیمات را باز کنید، ولی اگر پرینتر شما فاقد صفحه لمس است دو دکمه  Information  و Wireless  را به طور هم زمان فشار دهید. با فشار دادن این دو دکمه با هم می توانید از وضعیت نهایی اتصال شبکه آگاهی یابید. به این نکته توجه کنید که وضعیت حالت شبکه دستگاه پرینتر اچ پی شما باید یا روی حالت آماده Ready  باشد یا هم بر روی حالت متصل Connected  باشد. اگر با انجام کار هایی که گفته شد باز هم این تو حالتی را که گفته شد ندیدید باید به طی مرحله بعدی اقدام کنید.

اتصال پرینتر اچ پی شما به شبکه

اگر پرینتر اچ پی شما دارای صفحه کنترل لمسی است، کارتان راحت تر است. برای اتصال پرینتر به شبکه ابتدا منو Wireless  را باز کنید پس از آن با باز کردن گزینه Wireless Setup Wizard  و طبق دستور العمل های مربوط به اتصال پرینتر اچ پی خود به شبکه جلو بروید. اما اگر پرینتر اچ پی شما صفحه کنترل لمسی نداشته باشد باید ابتدا دو تا دکمه Wireless  و Cancel را به طور هم زمان گرفته و با هم فشار دهید و تا زمانی که چراغ بی سیم چشمک نزده است دست از فشار دادن بر ندارید. بعد از گذشت دو ساعت دکمه WPC را فشار دهید و باز هم دست از فشار دادن بر ندارید تا روند اتصال به درستی طی بشود. اگر که روند اتصال به درستی طی شود دستگاه پرینتر اچ پی شما شروع به چشمک زدن می کند.

پرینت با استفاده از دستگاه های اپل

در این مرحله نوبت به چاپ عکس ها و فایل های مورد نظر خود، با استفاده از برنامه های مخصوصی که روی دستگاه های آیفون و آی پد وجود دارد. برای چاپ باید مراحلی را که در ادامه بازگو می کنیم را به خوبی طی کنید. در اولین مرحله باید از روشن بودن دستگاه پرینتر اچ پی خود مطمئن شوید. در محله دوم باید از نصب کارتریج ها، بارگیری صحیح کاغذ چاپ خود بر روی سینی کاغذ اطمینان حاصل فرمایید. در ادامه عکس و یا فایلی را که قصد چاپ آن را دارید باز کنید و روی نماد Share ضربه بزنید.

پس از آن بر روی گزینه Print  کلیک بزنید. نام پرینت خودتان را انتخاب کرده و بعد از آن تعداد نخسه هایی که قصد چاپ کردن آن را دارید و اندازه کاغذ چاپگر را تنظیم کنید و برای بار دوم بر روی گزینه Print ضربه بزنید. اگر که به هر دلیلی شما قصد لغو عملیات چاپ را کرده اید، باید به صفحه Print Centre  دستگاه اپل خود بروید و جریان چاپ پرینتر اچ پی خود را لغو کنید. اگر می خواهید از طریق دستگاه پرینتر به لغو فرآیند چاپ خود اقدام کنید شما باید دکمه لغوی را که بر روی پرینتر اچ پی خود وجود دارد را فشار دهید.

نتیجه گیری

استفاده از قابلیت AirPrint به شما امکان پرینت گرفتن از نرم افزار هایی که این ویژگی ها را دنبال می کند می دهد. برای استفاده از قابلیت AirPrint اپل در پرینتر HP ابتدا باید اتصال شبکه پرینتر را تنظیم کنید. بعد از وصل شدن به شبکه برای گرفتن پرینت با استفاده از قابلیت های AirPrint در دستگاه پرنیتر اچ پی باید مراحلی را طی کنید که ما در اینجا تمامی این مراحل و راه های استفاده شما از این قابلیت ها را به طور کامل شرح داده ایم. در صورتی که از انجام کار خود راضی نبوده اید می توانید با استفاده از روش ذکر شده به لغو عملیات اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =